• fritzie76

Trivs inte med att vara hemma!

Jag är mamma till en 3,5 årig pojke och en flicka på 9 månader.

Första 5 månaderna var underbara tyckte jag, det flöt på så bra hemma, visst var sonen trotsig då också men det gick ändå bra. Nu senaste månaderna har dotterna så klart börjat ta mer plats och kräva mer av mig. Detta gör att jag varje dag känner mig otillräcklig och trött. Det känns som det verkligen är total kaos här hemma hela tiden. Sonen är på dottern hela tiden när hon leker själv och dottern är i sin tur på sonens saker hela tiden och då skriker han för det.

Det känns som här är gråt, skrik och gnäll hela dagarna och jag har ingen andningspaus överhuvudtaget. Jag vet inte hur jag ska orka vidare....

• Svar på tråden Trivs inte med att vara hemma!
  • SanSin

Kan du inte jobba lite då?

• lovemyboys

Du kanske skulle frågat pappan om han hade lust att vara pappaledig ett tag....

Och du är inte ensam om att tycka det är jobbigt, alla tycker nog det inemella...fast det kan vara svårt att sätta ord på det och erkänna.....

Jag tycker att du är modig!!

Familjen KALOW....min alles egen..
  • Miss Lau

Är du ensamstående? Annars kan väl pappan vara hemma.

• godishjärtat

Kanske pappan kan vara hemma ett tag? Låter som du skulle behöva lite egentid ett tag. åk till någon kompis någon helg och bara slappa och låt pappan fixa barnen.Eller skaffa barnvakt några timmar och gå o fika, få massage, simma eller något du gillar.Är det riktigt illa får väl pappan ta ledigt och du jobba.Jag åker på SPA med en kompis en gång per år, det låter lite men det gör jätte mycket. Plus att jag får några timmar varje vecka hemma själv när jag bara kan slappa.

• godishjärtat

Har en 4 åring och en 1 åring.

• fritzie76

Det hade varit en dröm att få åka iväg själv en helg....men det förstår inte sambon tyvärr!

Tänk om jag hade kunnat få ett par timmar i veckan själv!!!! Så skönt det hade varit! Som det är nu har jag aldrig någon egen tid och det sliter...

När jag frågade sambon om han inte kunde åka iväg med barnen till svärföräldrarna en kväll så att jag skulle få lite lugn o ro blev han sur o undrade varför jag inte ville umgås med dom.

När jag sa att jag önskade mig en helg för mig själv i julklapp blev han oxå sur o undrade varför jag inte ville åka iväg med honom...

• lovemyboys
    fritzie76 skrev 2009-01-16 13:42:51 följande:
    Det hade varit en dröm att få åka iväg själv en helg....men det förstår inte sambon tyvärr! Tänk om jag hade kunnat få ett par timmar i veckan själv!!!! Så skönt det hade varit! Som det är nu har jag aldrig någon egen tid och det sliter... När jag frågade sambon om han inte kunde åka iväg med barnen till svärföräldrarna en kväll så att jag skulle få lite lugn o ro blev han sur o undrade varför jag inte ville umgås med dom. När jag sa att jag önskade mig en helg för mig själv i julklapp blev han oxå sur o undrade varför jag inte ville åka iväg med honom...
    OJ då...det låter som att han bara skulle må gott av att "ta över" efter dej hemma nu och låta dej vara den som kommer "loss" lite mer...så kanske en annan förståelse finns efteråt....

Jobba på det, han måste ju inte hur mycket av dej själv du ger varje dag,hela dagarna....
    inte konstigt att man då e som ett utsketet pära.....
    Familjen KALOW....min alles egen..
  • fritzie76

Vi har funderat på att jag ska börja jobba 40% snart, det kommer bli underbart. Men jag känner också att jag behöver mer tid för mig själv....när jag kan göra precis det jag vill och bara ha tyst runt omkring mig.

Sambon och jag ska åka till Göteborg den 7-8 februari, det ska så klart bli jätteskönt men jag hade så gärna velat åka bort en helg själv också...

• minigos mamma

fritzie76 skrev 2009-01-16 13:42:51 följande:

Det hade varit en dröm att få åka iväg själv en helg....men det förstår inte sambon tyvärr! Tänk om jag hade kunnat få ett par timmar i veckan själv!!!! Så skönt det hade varit! Som det är nu har jag aldrig någon egen tid och det sliter... När jag frågade sambon om han inte kunde åka iväg med barnen till svärföräldrarna en kväll så att jag skulle få lite lugn o ro blev han sur o undrade varför jag inte ville umgås med dom. När jag sa att jag önskade mig en helg för mig själv i julklapp blev han oxå sur o undrade varför jag inte ville åka iväg med honom...
    Självklart ska du ha egen tid!!! Strunta i om han blir sur, säg bara t.ex att på onsdag ska jag träffa en vännina så då måste du vara hemma med barnen. Vad är det som säger att du ska ha allt ansvar för barnen själv? Varför ska du jobba dygnet runt och inte ha några raster?
Svar på tråden Trivs inte med att vara hemma!