• fiskbullen

babysitter, vilken ålder?

Hur gammalt var ert barn när ni började använda babysittern?

• Svar på tråden babysitter, vilken ålder?
  • pluttmaja

3,5kilo vägde våran tjej. så hon var väl typ två månader.. baby björn var de enda som en för lättviktare

• Förändringar

Kommer inte ihåg, men det står på själva babysitterna hur mycket de ska väga för att använda den. Tror min tjej var 2 månader kanske?

Babysittern var guld värd i några månader, men nu när hon kan sitta i vanlig barnstol och kan ligga på både mage och rygg på golvet har vi inte använt den alls.

• Jessica82

dom rekomenderas väll från 3 mån har jag för mig iallafall dom äldre modellerna.

dom nya som man kan ändra ryggstödets läge i började vi använda efter en månad i nästan fullt liggläge. de är juh lika mjuka som en bilstol eller vagn

• Miss Lau

Vi har använt babysitter redan från start, har haft en sån modell med "hård" rygg som man kan fälla i liggläge. Jättepraktiskt med babysitter tycker jag.

• Suri

Vi har en vanlig babyitter och våra barn har suttit i den nästan från början. Då har jag vikt en filt bakom ryggen så den känns lite mindre och barnet har bara suttit korta stunder.

• Pappa G

2 veckor efter födseln, med lite stöttning för huvudet i början.

• Majsi

Ända från födseln. Har en med "hårt" ryggstöd och som kan fällas ner till nästan liggläge. Perfekt!

Svar på tråden babysitter, vilken ålder?