• Vallie

resesäng, behövs det madrass i?

hej

vi ska upp till landet där vi har en resesäng till dottern, jag har aldrig använt den och aldrig packat upp den (vi har fått den)
    Tanken som slog mig är om det är en madrass i den?
    Täcke och kudde förstår jag att det inte är inbyggt så det har jag packat ner, men madrass, måste jag ta med den som är i själsängen eller finns det en i sängen?

Vi har en carena resesäng.

tack på förhand

• Svar på tråden resesäng, behövs det madrass i?
  • MeNoLike

i vår resesäng medföljde det en madrass

Mamma till tvillingarna Timothy och Maximilian 20070325
  • BeJay

jag brukar lägga den tunna madrass som följer med, och sen brukar jag vika i hop ett täcke och sätta i botten, för jag tycker våran är för hård :D

• Det ljuva livet

Det brukar finnas en väldigt tunn och hård madrass i, vi har gjort så att vi lagt ett vikt vuxentäcke på den madrassen för att göra det lite bekvämare.

• strojes

finns i sängen. står tom i bruksanvisningen att man inte ska lägga i extra madrass utan att den som följer med räcker.

• agua

Vi har också en Carena de ingår en madrass men den är stenhård så vi fixade en annan kommer inte ihåg vars ifrån men testa att ta från erat barns spjälsäng och lägg filtar runt om madrasssen. sen ett vuxen lakan över så inte filtarna kan rullas upp och hamna i ansiktet på barnet.

• raspberryrevolution

i vår resesäng, finns en väldigt tunn madrass. Mitt tips är att prova att packa upp den, för det är inte alltid så väldigt enkelt att fälla upp den, och då är det ju skönt om man testat hemma så att man inte blir helt uppstressad när det är dags.

• Mamma till 2 kottar

precis det finns en ganska tunn och hård madrass med , så för bättre komfort lägg i något mjuk eller en spjälsängsmadrass om du har.

• Pyret08

Vi köpte en till sonen som är 9 månader snart och tänker köpa en tjock madrass till, för den som följer med är stenhård och inte skön att sova på....

• Frango

Ja det behövs madrass.. Ikea har en billig för 99 kr som passar bra i resesängen.

• Vallie

tack för svaren. Lite svårt att packa upp och kolla då den redan står på landet, annars hade jag gjort det

• strojes

vi har använt resesängen flera gånger och aldrig haft någon extra madrass att lägga i. Bebisen är ju så lätt så för den är det inte hårt (själv skulle jag inte kunna sova på en så hård madrass...).

• Pyret08

Men jag tycker nog ändå att man ska ha en extra madrass i alla fall...

strojes skrev 2009-01-16 15:17:31 följande:
    vi har använt resesängen flera gånger och aldrig haft någon extra madrass att lägga i. Bebisen är ju så lätt så för den är det inte hårt (själv skulle jag inte kunna sova på en så hård madrass...).
  • soldis

finns extra resemadrasser att köpa på babyproffsen. De flesta sängarna har för tunn madrass. Tror det fungerar ok (med den medföljande madrassen)om barnet är mkt litet och inte väger så mycket

• Cilla77

Vi har köpt en spjälsängsmadrass till våran resesäng för madrassen som är med är stenhård.

• Tigerwoman

När vi har rest med resesängen så har vi använt den tunna "madrassen" som följer med och gjort det mjukare med t ex sängöverkastet eller så. På landet där resesängen står permanent då vi inte reser, har jag köpt en jättebillig madrass på IKEA som jag har i den där.

• ÄlskadeGryn

Vi rullar ihop och knyter ett band runt madrassen med täcke kudde som hon har i sin spjälsäng. Den passra perfekt så är det bara att rulla upp och lägga i resesängen bäddat och klart..

• MarrebarreW

Vi brukar lägga en dyna från en plaststol, en såndär trädgårdsmöbel-stol med högrygg. Passar perfekt! :)

~?:*¨¨*:?ღMaja ღ f/d 070426~ ?:*¨¨*:?~♥ ~?:*¨¨*:?~ღ Miranda ღ f 080413 ~
Svar på tråden resesäng, behövs det madrass i?