• Pappan Blå

Pappa-böcker?

Tänkte höra efter om ni som är pappor själva har läst eller har hört om några pappaböcker som är läsvärda?

Själv läser jag just nu ?Värsta pappan? av Ronny Olovsson som jag tycker är superskön. Jag har både gråtit och tokskrattat åt hans berättelser. Är nog rätt olik honom själv men den är rolig och intressant.

Jag har också läst ?Hemliga pappan? av Andreas Ekström som ju bygger på hans blogg. Även detta är en bra bok men inte lika underhållande som Ronnys.

Har ni några andra tips?
    Någon som t.ex. har läst:
    ?Koka makaroner ? om att bli pappa? av Johan Nilsson?
    ?Du ska bli pappa? av Dick Sundevall?
    ?Pappor föder barn? av Gunilla Bergensten?

• Svar på tråden Pappa-böcker?
  • hedde73

Dom två böcker som du nämnt har jag inte läst alls, men när min fru var gravid med vårat första barn (som för övrigt fyller sju just idag :)) så läste jag alla de tre andra böckerna som du nämner och av dessa tycker jag att "Du skall bli pappa" av Dick Sundevall helt klart var min favorit, så den rekommenderar jag varmt.

• Pappan Blå

Då sätter jag upp den på inköpslistan.

---> hedde 73, Koka makaroner tycks finnas i Pocket så den kan jag snabbt köpa på pocketshop i eftermiddag. Var den alls läsvärd?

• PerG

Jag läste "värsta pappan" och tyckte också att den var superskön!

I övrigt har jag mest läst "faktaböcker" om barn och inget speciellt riktat till pappor. Jag har haft boken "Pappor föder barn" som jag fick låna och bläddrade i den men fastnade inte så jag läste aldrig den så jag kan inte ge någon recension...

Ja, jag hade väl inte så mycket att komma med helt enkelt.. ;)

• Pappan Blå

Åjo... tack för svaret i vilket fall som helst.

• hedde73

Pappan Blå: Jag tycker absolut att du skall köpa den. Ingen av dom var dåliga, detvara bara att Dicks bok var den som jag tyckte bäst om av dessa tre. Så spring o köp. :)

• digamond

Kolla efter Värsta pappan som PerG säger, den är sjukt bra skriven av hmm killen som jobbar på aftonbladet.

rekomenderar den starkt, inte direkt som fakta bok då utan det är väll att bli pappa med glimten i ögat :)

• digamond

Ah läste fel, du läser den eller har redan läst den redan jah :)
    Sorry hoppas du tycker den var lika bra som jag själv.

• Pappan Blå

Jo värsta pappan är verkligen skön. Har bara några sidor kvar nu och den får högsta betyg. Men stackars flicka... Luleå Hockey!!!

• htailog

Dessa två pappaböcker har jag läst:

"Du ska bli PAPPA" av Dick Sundevall
    "Värsta pappan!" av Ronny Olovsson

Dem va båda bra enligt mig, men Värsta pappan var nog lite bättre.. =D

• Nixx

Undvik "Du ska bli PAPPA" av Dick Sundevall.

• TARANTINO

Skulle in här och tipsa om just "värsta pappan". Håller med dig om att den var tokbra

• bbpop

Nixx skrev 2009-01-17 01:39:51 följande:

Undvik "Du ska bli PAPPA" av Dick Sundevall.
    Absolut! Den boken är tyvärr skräp.
Svar på tråden Pappa-böcker?