• AnnieS

IVF med etta. Tvåan?

Hej
    Fick en son med hjälp av IVF dec-07 (oförklarlig barnlöshet). Ska börja jobba på tvåan nu snart. Hur har det blivit för er andra som inte "lyckats" på egen väg med ettan? Hur gjorde ni med tvåan?
    Vi kommer försöka själv först, men är så himla rädd för att stressen, pressen och allt det jobbiga från alla tidigare försök ska komma över en snabbt.
    Några bra tips och ideer för att hålla jobbiga tankar borta?

• Svar på tråden IVF med etta. Tvåan?
  • Hannah74

Vi fick en son feb-08 med IVF (4:e insättningen och efter 5 år)

Blev gravida spontant när han var 4½ månad gammal Så det kan gå utan problem andra gången.
    Har inga bra tips om hur man ska hålla tankarna borta, men kanske försöka tänka att för "normala" par tar det ca 6 månader i snitt.
    Sen har nu ju sonen nu med som gör att man automatiskt har tankarna på annat iom att man har så fullt upp där.
    Stort lycka yill iaf!

Nu är vår lille pojk äntligen här-världens vackraste! Och i april-09 får han en lillasyster!?
  • Kalorina

Vi gjorde IVF och sonen blev till på andra försöket. Han föddes aug06. Dottern kom helt spontant och "blev till" helt fel tid i månaden(på vår bröllopsnatt;). Vi var som ni oförklarligt barnlösa och hade riktat in oss att använda våra frysta ägg för att få syskon. Naturen ville annorlunda.
    Mitt tips är att sätta ett datum för när ni ska börja med nytt IVF eller insättning av frysta ägg och sen försöka själva under tiden. Så gjorde vi och det gjorde att jag inte alls tänkte på att producera ett syskon, det skulle ju komma senare. Vi hade ju bröllopet att planera också så det var fullt i huvudet av annat men det kanske inte är aktuellt för er;)
    Lycka till!!

• 0707

Puffar då jag är i samma sits...

• Nettan 80

Känner igen mig i dessa tankar!!! Men det var ett bra tips du gav Kalorina, vi får boka ett datum. Ska prata med mannen redan ikväll, så jag kan börja koppla av lite.

Skam den som ger sig........ Theo 080718
  • AnnieS

Kalorina: Det var en bra ide´. Har pratat med kliniken och det känns skönt att veta att man har en deadline.

• 08 i Skåne

Vi är oförklarligt barnlösa och fick en son i januari 2007, efter IVF behandling.

Efter att han föddes, använde vi ingen prevention och tänkte blir vi gravida så blir vi, men det blev vi inte och 1 1/2 år senare gick vi igång med behandlingarna igen. Efter 2 försök blev vi gravida igen och vi har BF om 3 veckor.

• Missvampiria

Vi fick en son i Januari -07 efter första IVF försöket. Har nu försökt få syskon på egen hand sen November -07, men har inte lyckats...
    Så nu väntar vi på FET. Förhoppningsvis så har jag en liten i magen igen om ca 1 månad

Längtar efter syskon till min son...
  • EHel

Vi fick en son efter IVF i juli -07. Har sedan augusti -08 hunnit med fyra FET och förstås oändligt många "egna" försök - men inget resultat.
    Har nu slut i frysen.
    Vi har nog beslutat att starta om på en helt ny IVF, men det känns inte självklart och jag börjar känna igen min bitterhet sen innan första barnet... (Detta trots att jag tidigare lovat mig själv att vara nöjd med vårt underverk och inte sukta efter mer!!)

• solstrålen

Hej!
    vi har gjort som många andra i den här tråden. Vi fick vår son efter 1:a IVF försöket i november -07. Vi satte ett datum då vi skulle påbörja nästa behandling men använde inget skydd under tiden. Eftersom vi har/hade 7 blastocyster i frysen så var vi inte så oroliga. Nu ruvar jag på en av dem och har testdag den 3 april.
    Det var skönt att inte behöva stressen - vi satte bara ett datum och så var det med det. Nu hade vi en otroligt positiv upplevelse med vår IVF-behandling så det kanske inte är en lika positiv känsla för alla.

Hur som helst - lycka till!

Svar på tråden IVF med etta. Tvåan?