• cecilianen

papphjälp?

jag undrar ni som är hemma med barn....hur mycket hjälper era pappor som jobbar till med hemma?, med barn, städ, tvätt o matlagning?

• Svar på tråden papphjälp?
  • paloma84

Jag är hemma med vår dotter och min kille:

* Handlar, lagar all mat o diskar
    * Tvättar lika mycket som jag, dvs minst 1-2 tvättar per dag

Jag städar nog mest, men det är för att jag är pedant o "städoman" =)

• cecilianen

min man kommer inte hem försen 5, 6 tiden o lillan somnar för
    natten vid 7 tiden så han leker lite med henne bara sen
    gör jag allt annat, mat, städ, tvätt etc men jaag 'r ox[ st'doman...måste nog börja kräva lite mer av pappa..:))

• Lidingöbo

När han är hemma sköter han blöjbyte. Han tar hand om allt (tvätt, inköp, städning, diskning etc) utom matlagning. Jag gör det jag hinner men prioriterar bebisen.

• TvåM

Min pappa hjälper inte till, han lever inte.
    Min sambo hjälper inte heller till, vi gör ungefär hälften var, jag gör kanske lite mer.

• Indillia

Jag är hemma med yngsta dottern. Sambon handlar, lagar mat, hjälper till med städning, diskning, tvätt och barn. Han jobbar natt varannan vecka och sover då på dagarna fram tills de andra barnen kommer hem från förskolan.

• paloma84

cecilianen skrev 2009-01-14 18:04:31 följande:

min man kommer inte hem försen 5, 6 tiden o lillan somnar för natten vid 7 tiden så han leker lite med henne bara sen gör jag allt annat, mat, städ, tvätt etc men jaag 'r ox[ st'doman...måste nog börja kräva lite mer av pappa..:))
    Ja, man måste ju hjälpas åt =)
    Jag är glad att min kille gör det! Man får ju "locka" dem som man gör med små barn.. ha ha

"Hjälps man åt, får man dubbelt så mycket mer tid för varandra och det roliga!"

Dessutom blir man lite gladare när man hjälps åt, vilket leder till att man har det roligare, och så blir man ännu mer kär och så leder det till... ja, ni vet.. ha ha!!
  • saran

TvåM skrev 2009-01-14 18:07:32 följande:

Min pappa hjälper inte till, han lever inte.Min sambo hjälper inte heller till, vi gör ungefär hälften var, jag gör kanske lite mer.
    WORD!!!
Svar på tråden papphjälp?