• solsken67

åsikter om Annas profylaxkurs i Stockholm? Hjälpte det er mot förslossningsrädsla?

Vad kostade det och vilken instruktör/lokal hade ni? När, under graviditeten, är det bäst att gå den?

• Svar på tråden åsikter om Annas profylaxkurs i Stockholm? Hjälpte det er mot förslossningsrädsla?
  • Senap

Jag var inte förlossningsrädd alls men en annan deltagare var det på kursen jag gick.
    Hon fick ta allt i sin takt (de var väldigt förstående) och tyckte kursen lugnade henne och hjälpte henne fokusera på det positiva dvs skapa en målbild för henne utefter hennes förutsättningar.

My sugar is raw
  • Spexig

Vi gick på Annas i Lund (samma företag) och de var helt fantastiska.

Jag var för all del inte förlossningsrädd, men det hjälpte otroligt mycket för att svetsa samman oss som ett team och få min man att känna sig som mer delaktig.

Dessutom var andningen verkligen guld värd vid förlossningen. Jag hade värkar hemma i två dygn innan vi fick åka in och andningen och TNS var det enda jag hade mot smärtan och jag vet inte vad jag hade gjort utan det!

Det känns som mycket pengar när man betalar, men det är värt varenda krona!!!!!!

• Spexig

De rekommenderar att man går den ca 2-3 månader innan bf, så man har tillräckligt med tid att öva på andningen. Vi gick 6 veckor innan bf och det funkade oxå bra, men då övade vi verkligen varje dag.

• Skogsbloss

Nej, det botade inte min förlossningsrädsla. Men andningen och framför allt den mentala biten med en "bild" i huvudet under värkarna som jag gick in i hjälpte mig jättemycket under min andra förlossning. Som blev en mycket positiv upplevelse.

• Ilena

Kursen är kanon. Gå den några månader före, speciellt om du är rädd. Bra metoder. Vet ej om den botar rädda, men den ger en redskap och en positiv bild av en förlossning. Se också till att komma i kontakt med personer som har haft en positiv förlossning - sånt hjälper!!!!

Svar på tråden åsikter om Annas profylaxkurs i Stockholm? Hjälpte det er mot förslossningsrädsla?