• Wilja

Dags att fasa in sig med donatorn, hur?

Hej!

Jag har varit här inne och läst en tid, nu tyckte jag att det var dags att träda fram. Idag fick vi nämligen reda på att man hittat en donator åt oss. Vi ska göra ÄD i St:Petersburg, förväntad tidpunkt ca 20-25 feb.
    Nu ska alltså jag och donatorn fasas in så att våra cykler överensstämmer. Jag vet inte rikigt hur den närmaste framtiden ser ut måste jag medge. Jag har gjort 4 st IVF:er med egna ägg, så jag vet ju vad donatorn går igenom. Men hur ser det ut för mig, som mottagare? Någon som orkar beskriva det för mig? Vore så oändligt tacksam - allt känns nytt, rörigt och väldigt spännande!

Förhoppningsfulla hälsningar Wilja

• Svar på tråden Dags att fasa in sig med donatorn, hur?
  • hymafr

Hej Wilja!

Jag kan bara berätta ungefär hur det varit för mig (har glömt de exakta datumen).

Jag började med att äta p-piller. Jag fick sedan ta en nedregleringsspruta, Procren.

När jag slutade med p-pillerna fick jag sedan en blödning och på dag 2 började jag äta Progynon-tabletter. Jag fick göra VUL vid två tillfällen för att kolla att slemhinnan växte till sig. Några dagar innan ET fick jag även börja med Progesteron-gel.

Du kommer att få ett väldigt exakt schema av Dr Olga. Är det något du undrar över så försök att SMS:a henne. Då har hon möjlighet att svara dig när hon har tid. Mycket effektivare än att ringa.

Hoppas att jag kunnat svara på iaf några av dina frågor.

Lycka till!

• Wilja

Tack snälla!
    Det låter som om du har erfarenhet av AVA i st:Petersburg, hoppas att du blivit nöjd?! Vi tycker att kliniken verkar mycket bra, och är väldigt nöjda med dr Olga.

/Wilja

Svar på tråden Dags att fasa in sig med donatorn, hur?