• Kitty baby

Barnlös - vet inte vart jag ska vända mig...hjälp!

Jag behöver råd!
    Efter 2 års försök genomgick jag en utredning som konstaterade ofrivillig barnlöshet. Efter en traumatisk separation (delvis beroende på barnlösheten...) har jag nu 2 år senare träffat en ny man och vi har försök bli gravida i ett år utan att lyckas. I min kropps prider sig en lätt panik (som såklart inte påverkar positivt jag vet...) att jag helt enkelt inte kan bli gravid. Fyller 37 år i år och fick av min gynekolog veta att jag är för gammal för att ställa mig i kö i Stockholm landsting för att få någon hjälp. Blev så otroligt ledsen över bemötandet som var så negativt och oempatiskt...vet nu inte hur vi ska gå vidare. PRivat IVF? Kan man inte få hjälp att 'boosta' det naturliga vägen genom hormoner osv.? Någon som vet...
    Otroligt tacksam för lite råd o hjälp? Vet varken ut eller in och sjunker djupare i depp-träsket...

• Svar på tråden Barnlös - vet inte vart jag ska vända mig...hjälp!
  • Pimpinellan

Instämmer helt med dogcatbird: ring en fertilitetsklinik NU på studs! Vet ej var du bor,men här är en lista på alla IVF-kliniker i Sverige och där kan man få hjälp med utredning och annat som inte består i IVF också.
    www.fertilitetsguiden.nu

Svar på tråden Barnlös - vet inte vart jag ska vända mig...hjälp!