• Strutsen87

KLARA-bm i helsingborg

Någon som pratat med en KLARA-bm i helsinborg? Väntar nu på min kallelse dit och undrar om de är bra? Är livrädd inför min andra förlossning och hoppas på att få ett planerat snitt.

• Svar på tråden KLARA-bm i helsingborg
  • kiron

Jag har pratat med en KLARA Bm i HBG o jag fick Mkt bra stöd!
    Inboxa mig om du vill prata mer!
    Lycka till!
    Kram Sara

Hugo 070421 & busen i magen som kommer snart!
  • Varmiz

Vet inte varför jag inte fått komma till KLARA än har "bara" träffat en läkare på sjukan direkt som talade om för mig att det är snitt som gäller fastän jag eg är snitträdd!
    Talade då om att jag behöver komma och prata ordentligt om min förra förlossning OCH om kommande snitt. Han skickade mig tillbaka till BM som ska förklara mer om snitt, fick låna en bok till nästa besök om 4 veckor men då tycker jag det börjar bli väldigt tight i tid, V 29 då.

*~*~* TINDRA 2008 *~*~* Pyret BF 4 maj 2009 *~*~*
  • Strutsen87

Jag har fått tid till en KLARA-bm på onsdag då är jag i v 16+0. Men jag tror min vanliga bm såg till att jag fick komma dit fort, hon förstod nog hur rädd jag är.

• Varmiz

Strutsen, så skönt att du fått stöd direkt. Vilken BM går du hos?

• Varmiz

Inte för att skrämmas men hon var den första att missa vårt MA . Försökte lyssna på hjärtljud men kunde inte höra något, tyckte ändå vi skulle vänta då de kunde vara för tidigt. Det visade sig 6v efter på ett VUL som jag själv bokade hos privat BM att fostret stannat i utvecklingen redan i v6-7. Går ALDRIG till en BM som inte är privat mer. Hos privat gör de minst 3 vul/ul och följer fostre vad jag tycker mer noggrant.

Gick hos Boinge förra gången och stortrivdes. Alla 3 där är underbara! Tyvärr var de redan fulltecknade när jag ringde dem för denna graviditet, efter mkt om och men fick vi tillslut plats hos fd Göran Frick (han har ju gått i pensinon men mottagningen heter det samma än) Trivs där med men inte lika bra.

• Strutsen87

Ojdå, pratar vi verkligen om samma person? När jag misstänkte MA kollade hon mig direkt och fixade en tid till kurator om jag ångra mig och gå dit för att prata.

• Cedergren

skulle aldrig gå till nån bm på gasverksgatan . första graviditeten sa jag att jag tror jag väntar tvillingar . jag nämner inte vad bm hette . hon log o sa vi utgår från att det är en . är det två får du veta det på rutin ul. jag mådde fruktansvärt dåligt. ringde man fick man aldrig tag på nån .
    en gång fick jag tag på en bm där . jag sa att jag mådde dåligt o berätta allt. hon sa bara att mår jag så dåligt får jag gå till akuten. hon va inte alls trevlig i luren.

visade sig att jag väntade tvillingar och dom hade en ovanlig sjukdom TTTS jag fick opereras i köpenhamn och mina tvillingar dog . födde dom i v 20.

Nu går jag hos en UNDERBAR bm på najaden helen heter hon kan verkligen rekomendera henne. jag får massa stöd
    Klara bm som jag träffar är toppen har hjälpt mig mycket .
    ska till henne den 24 nu på lörda o göra en hinnsvepning . är då i v 37+1 . är otroligt rädd att gå över tiden men man måste börja någonstans .

jag går öven hos en psykolog var 14 de dag som min bm fixade .

för mig har det funkar bra . klart jag är fortfarande rädd men Klara bm är toppen bara positivt att säga om henne

• Varmiz

Strutsen: Så länge det inte finns fler Birgitta där så. Hon ville ju inte ens kolla upp oss en extra gång hos dem. Tyvärr väldigt besviken men om du varit nöjd så håll fast vid det!

Cedergren: Känner igen ditt nick och bild men inte din story. Får verkligen beklaga vad du varit med om. Hur fick du kontakt med Klara? 
    Ska jag behöva ringa sjukan själv och fråga dem efter samtal om förra förlossningen?

Svar på tråden KLARA-bm i helsingborg