• JeanetteLS

Skaffa barn utomlands

Hej!

Jag ar gift med en amerikansk man, men har hela familjen hemma i Sverige. Vi har lange pratat om att skaffa barn inom ett par ar, men har manga funderingar om det och skulle vilja ha lite tips och rad fran andra som har barn utomlands. Hur ofta aker ni hem? Hur ar era barns relation med era slaktingar? Kanner ni att era barn inte har den relationen ni skulle vilja med sina kusiner/mostrar mm...
    Jag studerar till larare, sa forhoppningsvis sa kan jag aka hem nan manad pa sommaren, for jag vill att dem ska lara kanna Sverige och var kultur! Hur gor ni? Alla tips ar valkomna! Tack!
    Jeanette

• Svar på tråden Skaffa barn utomlands
  • laven

Att du inte tittar in i USA-tråden och frågar där. Det finns massor med småbarnsfamiljer att prata med.

Själv kan jag inte riktigt svara eftersom min familj finns på denna sidan Atlanten också.

• shanghaibaby

Hej

Jag och min man bor i Kina sedan snart 3 år. Vi har nu en dotter på 6 månader och jag födde här i Kina. Våra föräldrar kom över och stannade 1 månad när hon var nyfödd. Vi "ses" ofta över Skype med webkameror och vanliga foton givetvis. Jag och dottern försöker åka till Sverige var 3de månad. Men givetvis finns inte den självklara kontakten och närheten med släktingar. Dessutom bor mina föräldrar i Sthlm och min makes i Skåne så det blir lite flängande när vi är hemma.
    Men sedan är det ju upp till oss föräldrar att berätta för barnet om släktingarna i Sverige regelbundet så de får ett band på det sättet.

Svar på tråden Skaffa barn utomlands