Går ni på mammagruppen på BVC
Hej,
Mammagruppen börjar snart på min bvc, går ni på mammagruppen. Är så rädd för rs och andra bakterier. Hur gör ni?
Hej,
Mammagruppen börjar snart på min bvc, går ni på mammagruppen. Är så rädd för rs och andra bakterier. Hur gör ni?
japp... vi går - många prematurfödda i min grupp och alla är där. Många av oss har ju flera barn också så bakterier o sånt får man ju med sig och i sig ändå av naturliga orsaker..
Det beror ju på vilken vecka barnet är fött i, vår dotter föddes i v.24+1 och vi blev inte rekommenderade att träffa andra barn.
Jag födde i v 27. Idag är han 4 månader. 1 mån korrigerat.
Jag ska börja på mammagruppen nu. Går med de barnen som är 1 månad.
Jag går också hon är född i v 32 och är 2,5 mån. 2 veckor korr.
Jag går med min född 27+5 sedan han var 3 mån korrigerat. Jag såg till att sköterskorna poängterade att man inte bör komma dit om man var förkyld vid första träffen. "Vanliga" babysar ska ju ej heller bli förkylda. Ser till att G är på sin egna matta och leker med sina egna leksaker. Nu är ju G helt frisk hade inte gått dit om han hade haft några större problem.
Min flicka är född v.26+1 och vi går på föräldrargruppen. Rådfrågade läkaren på neo innan och han ansåg att det var okej.
Nej. Vi "får" inte träffa andra barn och BVC hade ändå ingen mammagrupp. Men skulle alltså inte gått även om det fanns.
Nej vi valde att inte göra det men inte p.g.a bakterier. Där vi bor är det bara vi som har prematur och jag ville faktiskt inte sitta och jämföra mitt barn med de andras. Vi går på andra aktiviteter istället där jag träffar mammor och barn!