• inoka

Tillbaka till Srilanka! :)

Då var det dags igen för att resa tillbaks till världens vackraste land. Så fort jag får tag på mor och far i thailand och hör med barnvakt i en vecka bokar jag biljetter till Srilanka i juni för att hälsa på min familj :)
    Kommer bo vackert i vännens hus som har utsikt över havet och ta bilen upp till bentota för att hälsa på mina föräldrar...bara jag och maken. :)
    Härligt och jag längtar!

• Svar på tråden Tillbaka till Srilanka! :)
  • Petronilla

Vad mysigt det låter.

Vi har en teodling i Hikkadua. Kram Petra

• Ethi

Vad mysigt det låter! Jag förstår att du längtar. Jag längtar redan tillbaka till Etiopien fast jag var där bara för en vecka sedan. Nu är ju inte _jag_ född där heller utan mina barn, men eftersom jag föddes som förälder där så känns det som mitt andra hemland med

• Ethi

*fnissar hysteriskt* Ja, eller hur... Jag sprang ifrån i mitten för att yngsta sonen gnällde till (han försökte stänga en dörr på sin fot... Det är inte lätt när man bara är 14 mån) och hjärnan och händerna kommunicerade tydligen i hastigheten inte så värst bra... Jag var förstås inte där för EN VECKA sedan, utan för ETT HALVÅR sedan. En vecka sedan... Ja, hjälp...

Ethi skrev 2009-01-10 10:32:07 följande:
    Jag längtar redan tillbaka till Etiopien fast jag var där bara för en vecka sedan.
  • inoka
    Svar på #3
    Ethi skrev 2009-01-10 10:34:47 följande:
    *fnissar hysteriskt* Ja, eller hur... Jag sprang ifrån i mitten för att yngsta sonen gnällde till (han försökte stänga en dörr på sin fot... Det är inte lätt när man bara är 14 mån) och hjärnan och händerna kommunicerade tydligen i hastigheten inte så värst bra... Jag var förstås inte där för EN VECKA sedan, utan för ETT HALVÅR sedan. En vecka sedan... Ja, hjälp...
    *S* ja jag tänkte väl det var för mer än en vecka sen...*gps* Det händer mkt när man har små.. Dörrar är livsfarliga. När Noomie var 2 år stängde brorsan vår tunga ytterdörr på hennes fot.. När hon kom till mej så fattades toppen på tån. *ryser*
  • Ethi

Åh nå fyyyyy så hemskt! *ryser och får ont i tårna själv*

Vilket vackert namn förresten! Vi sa precis för typ tio minter sen när vi satt och kollade upp några folk ur bibeln och ramlade över namnet Noomi, att "Åh, vilket vackert namn! Och det är bibliskt också." Båda våra söner har bibliska namn så blev det en flicka någon gång så vore det käckt om de liksom matchade lite...

• inoka
    Svar på #5
    Ethi skrev 2009-01-10 18:30:16 följande:
    Åh nå fyyyyy så hemskt! *ryser och får ont i tårna själv* Vilket vackert namn förresten! Vi sa precis för typ tio minter sen när vi satt och kollade upp några folk ur bibeln och ramlade över namnet Noomi, att "Åh, vilket vackert namn! Och det är bibliskt också." Båda våra söner har bibliska namn så blev det en flicka någon gång så vore det käckt om de liksom matchade lite...
    Min farfar som var väldigt väldigt religiös av sig blev överlycklig när vi döpte först sonen till samuel och sen blev lyckan total när vi döpte dottern till Noomie *S* Vi hade dock inga tankar på att de var bibliska namn när vi valde dem. Men det är fint och lite ovanligt. Eftersom sonen valde lilltjejens namn som kom i april blev det inte ngn följetong på det bibliska..hon heter Maia *S*
Svar på tråden Tillbaka till Srilanka! :)