• Anonym (ledsen)

Konfrontera eller inte?

Vet att man inte ska snoka, men det är precis vad jag gjort.
    Kort sagt, har hittat sms i min mans mobil som gjorde mig väldigt besviken.
    Jag reser bort imorgon - ska jag konfrontera honom med vad jag sett eller ska jag våga ha is i magen? I ett sms han skickat antyder han att han har "tid i helgen" eftersom jag åker bort... får ont i magen av detta....

• Svar på tråden Konfrontera eller inte?
  • Vittorn

jag skulle nog ha svårt att hålla tyst. men sen beror det väl lite på vem han skickat det till.
    skulle nog själv försöka fråga lite snällt vad han ska göra i helgen och sen gå vidare därifrån.
    Men sen vet ju inte jag vad han är för person. Men jag tycker att du ska prata med honom på nått sätt.

• Anonym (ledsen)

Det är en tjej som han återupptagit kontakten med under hösten. Vi hade jättediskussioner om henne i höstas som gick ut på att jag inte gillar att de smyger, han säger att det inte finns något att dölja och jag vill tro honom. Men vi var så klara på punkten att han ska berätta om när de har kontakt med varandra men att han inte behöver säga vad de pratar om...

• Vittorn

om han då fortfarande smyger med det skulle jag bli as förbannad, även om det inte händer någonting mellan dom utan kanske bara gör det för din skull så blir det ju fel.
    berätta för honom hur du känner. Hellre att han träffar henne när du är hemma än att han smusslar med det när du åker bort.

• Anonym (ledsen)

Nu har jag pratat med honom... Jag blev tyvärr lite för upprörd. Han sade typ... vad tror du egentligen... sedan sa han att vi får prata senare... arrrhhhggg blir tokig.

• Anonym

jag skulle bli väääldigt misstänksam ts.Vadå jag har tid i helgren.Det låter ju som dom ska ses och göra sånt du ogillar.

• Anonym (moa)

måste du resa bort ts? kan du inte stanna hemma och spionera på honnom? bo hos en kompis så han tror du är borta och se vad han har för sig.

• Fille Fjonkan
    Anonym (moa) skrev 2009-01-08 07:47:42 följande:
    måste du resa bort ts? kan du inte stanna hemma och spionera på honnom? bo hos en kompis så han tror du är borta och se vad han har för sig.
    Men jösses, vilket råd!? Vad är det för vits att leva med någon man känner att man måste spionera på? Eller är du ironisk?

Mycket bättre då att konfrontera, tycker jag. Självklart vore det bäst om man vågade/kunde lita på sin partner så pass att man inte kollar sms-historik heller. Men gör man det bör man våga ta upp det om man hittat något man undrar över/stör sig på.

Ts: det låter ju inte så bra att han återupptagit kontakten och säger sig ha tid i helgen utan att ha berätatt det för dig som ni kommit överens om. Smygandet i sig är ett svek, även om deras relation är helt "harmlös". Jag förstår att du blir upprörd. Hoppas det löser sig för er!
    / Fille med Kisen -03, Tösen -05 & Pysen -07
  • Anonym (moa)

ha,ha och du tror att han skulle erkänna för ts om han var otrogen? Skulle DU erkänna en sån sak på rak arm om din partner inte hadde några bevis? Nej jag tyckjer absolut man kan snoka lite.Och det visar ju tydligt ui trådstarten att ts inte riktigt litar på honnom.Då skulle hon ju inte skrivit tråden från början ellerhur!?

Så nej jag är inte ironisk.Skulle min karl skicka såna sms till andra kvinnor så skulle han förtjäna att jag snokade på honnom.Då får han skylla sig själv.
    Fille Fjonkan skrev 2009-01-08 07:54:51 följande:

Men jösses, vilket råd!? Vad är det för vits att leva med någon man känner att man måste spionera på? Eller är du ironisk? Mycket bättre då att konfrontera, tycker jag. Självklart vore det bäst om man vågade/kunde lita på sin partner så pass att man inte kollar sms-historik heller. Men gör man det bör man våga ta upp det om man hittat något man undrar över/stör sig på.Ts: det låter ju inte så bra att han återupptagit kontakten och säger sig ha tid i helgen utan att ha berätatt det för dig som ni kommit överens om. Smygandet i sig är ett svek, även om deras relation är helt "harmlös". Jag förstår att du blir upprörd. Hoppas det löser sig för er!
  • Fille Fjonkan
    Anonym (moa) skrev 2009-01-08 08:02:26 följande:
    ha,ha och du tror att han skulle erkänna för ts om han var otrogen? Skulle DU erkänna en sån sak på rak arm om din partner inte hadde några bevis? Nej jag tyckjer absolut man kan snoka lite.Och det visar ju tydligt ui trådstarten att ts inte riktigt litar på honnom.Då skulle hon ju inte skrivit tråden från början ellerhur!? Så nej jag är inte ironisk.Skulle min karl skicka såna sms till andra kvinnor så skulle han förtjäna att jag snokade på honnom.Då får han skylla sig själv. Fille Fjonkan skrev 2009-01-08 07:54:51 följande:
    Om jag skulle vara otrogen skulle jag redan ha gett upp om det förhållande jag var i, så ja, jag skulle erkänna en sådan sak.

Visst, han kanske får skylla sig själv om han beter sig så att TS blir misstänksam och inte kan lita på honom. Men hur kul kan det vara för TS att smyga runt och spionera på sin partner? Mycket bättre då att tala om bristen på tillit och försöka lösa det tillsammans. Eller avbryta förhållandet eftersom man ändå uppenbart inte mår bra i det om man ljuger om att man reser bort för att istället stanna i närheten och spionera.
  • Anonym (moa)

Ja det är du det.men alla är inte lika ärliga som du och berättar vad som händer.Finna massor av män/fruar/sambos som går bakom ryggen på sina respektive utan minsta uns av ånger.Så ja jag erkänner jag skulle spionera i allt han gör tills jag får mina misstankar bekräftade eller inte.

Fille Fjonkan skrev 2009-01-08 08:08:42 följande:

Om jag skulle vara otrogen skulle jag redan ha gett upp om det förhållande jag var i, så ja, jag skulle erkänna en sådan sak. Visst, han kanske får skylla sig själv om han beter sig så att TS blir misstänksam och inte kan lita på honom. Men hur kul kan det vara för TS att smyga runt och spionera på sin partner? Mycket bättre då att tala om bristen på tillit och försöka lösa det tillsammans. Eller avbryta förhållandet eftersom man ändå uppenbart inte mår bra i det om man ljuger om att man reser bort för att istället stanna i närheten och spionera.
  • Anonym

Oftast när man konfronterar en person man känt länge, märker man om de ljuger......tror iaf jag!

Därför skulle jag aldrig få för mig att spionera på min man. Jag skulle ta upp det och notera hur han ställer sig till frågorna. Tror jag känner honom rätt bra för att avgöra på magkänslan om han ljuger. Om han inte är proffs på att ljuga

• Anonym (moa)

Ja det är mäjligt.Men en del är extremt bra på att ljuga.och bara ett sånt varningstecken som smset ts sambo fick väcker ju en hel del misstankar.

Anonym skrev 2009-01-08 08:22:26 följande:
    Oftast när man konfronterar en person man känt länge, märker man om de ljuger......tror iaf jag! Därför skulle jag aldrig få för mig att spionera på min man. Jag skulle ta upp det och notera hur han ställer sig till frågorna. Tror jag känner honom rätt bra för att avgöra på magkänslan om han ljuger. Om han inte är proffs på att ljuga
  • Anonym (moa)

ts berätta gärna hur det går för er!

• Anonym

Anonym skrev 2009-01-08 08:22:26 följande:

Oftast när man konfronterar en person man känt länge, märker man om de ljuger......tror iaf jag! Därför skulle jag aldrig få för mig att spionera på min man. Jag skulle ta upp det och notera hur han ställer sig till frågorna. Tror jag känner honom rätt bra för att avgöra på magkänslan om han ljuger. Om han inte är proffs på att ljuga
    Där har du tyvärr fel. Dessutom om man älskar någon så vill man tro och har då svårt att misstro. Det hanlar om att man inte tror att någon som man tycker så mycket om kan ljuga en rakt upp i ansiktet. Men som sagt....även du har nog blivit utsatt för det. Jag var som du tills jag fick bevis på motsatsen. Men visst är det trevligare att vara en smula naiv!?
  • Anonym (ledsen)

Konfronterade honom.
    Han kände sig jättedum och anledningen till att han tagit bort hennes sms var att han själv tyckte att det lät desperat och konstigt.
    Han ville inte träffa henne men ville inte säga nej heller, snäll och mesig som han är... Han träffade henne inte. Hon skickade nya sms i veckan men han sade att han var upptagen... Hon verkade ganska besviken i sitt sista sms... Så HENNE litar jag inte på för fem öre. Litar dock på min man, även om jag blir ledsen över hur han hanterar saker och ting ibland.

• Fille Fjonkan
    Anonym (ledsen) skrev 2009-01-15 13:06:37 följande:
    Konfronterade honom. Han kände sig jättedum och anledningen till att han tagit bort hennes sms var att han själv tyckte att det lät desperat och konstigt. Han ville inte träffa henne men ville inte säga nej heller, snäll och mesig som han är... Han träffade henne inte. Hon skickade nya sms i veckan men han sade att han var upptagen... Hon verkade ganska besviken i sitt sista sms... Så HENNE litar jag inte på för fem öre. Litar dock på min man, även om jag blir ledsen över hur han hanterar saker och ting ibland.
    Det låter ju bra att du litar på din man.
    Henne behöver du ju inte lita på
    Skönt att det löste sig
  • Vittorn

vad bra att allt gick vägen för dig. och att han tog det på rätt sätt =)

Svar på tråden Konfrontera eller inte?