• xenaa

Hur håller du besticken när du äter? och är du höger eller vänsterhänt?

Min sambo håller kniven i höger och gafflen i vänster men är höger hänt.
    jag gör tvärtom och jag är med högerhänt.

Sen frågade vi oss vem det är som egentligen håller rätt?

♥ Leo 2oo7-o6-22 ♥ ★ ♥ BF 2oo9-o3-o4 ♥
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hur håller du besticken när du äter? och är du höger eller vänsterhänt?
  • Razzla

jag skulle säga att den som får i sig maten håller rätt.. finns det ett rätt och fel sätt?

Anton 19 Dec 2003 och BF 20 Jan 2009
  • Hannajo

Din sambo gör rätt om man ska se till hur det brukar vara. Sen har det väl blivit så att många gör som de vill.

Elvira dec -04, Oskar juni -08
  • varfördåför

jag svarde annat.. jag håller gaffeln i höger då jag äter men om jag måste skala så håller jag kniven i höger och sedan får jag byta hand då jag ska äta.. jag är extremt högerhänt!

min man som är vänsterhänt håller gaffeln i vänster hand.

2009 vill jag ha min söta flicka tillbaka.. snälla!
  • varfördåför

om man ser till hur man dukar fint så skall gaffeln hållas i vänster hand av alla!

2009 vill jag ha min söta flicka tillbaka.. snälla!
  • OMWF

Högerhänt, håller gaffeln i vänster. Men äter jag utan kniv är gaffeln i höger.

• Klant och Fjant

OMWF skrev 2009-01-07 18:09:51 följande:

Högerhänt, håller gaffeln i vänster. Men äter jag utan kniv är gaffeln i höger.
    Samma här.
  • Lille Fi

Annat: Om ja ska skära ngt så håller ja gaffel i vänster o kniv i höger. Men sen när ja ska äta så får ja byta så ja får gaffel i höger hand. Kan inte äta me vänster hand

Harry 8 feb ´08
  • VISAMÅ

Jag har inte bestämt hur jag ska hålla besticken än Det är lite olika om jag har gaffeln i höger eller vänster hand spelar ingen större roll.

• Lille Fi
    Lille Fi skrev 2009-01-07 18:12:03 följande:
    Annat: Om ja ska skära ngt så håller ja gaffel i vänster o kniv i höger. Men sen när ja ska äta så får ja byta så ja får gaffel i höger hand. Kan inte äta me vänster hand
    ja är högerhänt
    Harry 8 feb ´08
  • Eisa
    Klant och Fjant skrev 2009-01-07 18:12:03 följande:
    OMWF skrev 2009-01-07 18:09:51 följande: Samma här.
    Samma här med.
Svar på tråden Hur håller du besticken när du äter? och är du höger eller vänsterhänt?