Hur ska jag hjälpa min dotter?
Min goa dotter är 10år. Från förskolan till 2an blev hon mobbad och utsatt för det mesta. Lärarna försökte sitt bästa men det upphörde aldrig helt.
Sen bytte vi skola till en liten byskola då vi flyttade. Hon fick en kompis ett tag. Men det "tog slut". Hon har alltid varit duktig i skolan och tyckt om skolan.
Nu går hon i fyran och under jullovet nu så har vi pratat mycket med varandra jag och hon. Det kommer fram mer och mer att hon faktiskt är mobbad här med! (mitt mammahjärta brister) Jag var själv mobbad i 9 år.
Hon säger att hon sitter mest för sig själv på rasterna, får höra elaka saker nästan varje dag, hon får inte vara med, de sätter lappar på hennes cykel...mm.
Lite saker har vi tagit upp med fröken tidigare, men hon verkar inte tycka att det är så allvarligt.
Min dotter är född i december, dvs ganska sent på året och jag upplever henne ganska "barnslig" om man jämför. (vilket man inte ska, men funderar ibland på om det har med saken att göra.)
Nu har jag lovat henne att ta tag i det här på allvar. Det tänker jag göra också, men hur gör jag och vad börjar man med?