• hoppfull67

Vilken hjälp fick ni mot förlössningsrädsla (södra Stockholm/Södertälje), omföderska?

Jag ska ha barn i juli och är fruktansvärt förlossningsrädd och bor i södra Stockholm/Södertälje. Vet någon vilken hjälp som finns att få? Jag har barn sedan tidigare.

• Svar på tråden Vilken hjälp fick ni mot förlössningsrädsla (södra Stockholm/Södertälje), omföderska?
  • Elin med Wilma och Alva

Hej. Jag väntar vårt andra barn som är planerat till 28 mars och jag är precis som du väldigt förlossningsrädd. Jag har gått hos en kurator på min mvc (oxbackskliniken) i drygt 1,5 år nu och i slutet av januari ska jag få komma och träffa en animabarnmorska på huddinge sjukhus. Animabarnmorskor (heter aurorabarnmorska på södertälje sjukhus) är barnmorskor som är särskilt utbildade för att hjälpa förlossningsrädda. Så det finns bra hjälp att få! Men börja med att prata med din vanliga barnmorska, om du inte redan gjort det?

Kram Elin

• Misty W

jag är oxå skiträdd... Sa det till min bm som skicka en remiss till sös, så får se vad dom kan göra för mig. be din bm skicka en remiss.

Svar på tråden Vilken hjälp fick ni mot förlössningsrädsla (södra Stockholm/Södertälje), omföderska?