• snuttan24

Pergotim

Hej

Har gått igenom tre misslyckade insem och en misslyckad ivf och ett missfall efter spontan graviditet.

Satt nu i soffan och tänkte på att jag har två förpackingar av pergotim kavr sen i fjol, och undrar nu iafll det kan vara nån fara att ta en omgång denna mens för att få föer äggblåsor till nästa ägglossning, nån som kan svara klokt?

Mvh

• Svar på tråden Pergotim
  • Angelina09

hej Snuttan24!
    Jag är inne på min första kur just nu..
    jag tror att du först skall kolla med din läkare..kan var så att det inte längre är rekommenderat för din del..om ngt går fel så kommer konsekvensen bli att du får vänta över några cyklar...inte så käckt..om jag utgår från mig så skulle jag inte tycka det var så roligt att skippa några cyklar...

jag har hört och läst av många att Pergotime dessutom skall tar under bevakning,,men min läkare nämnde inget om det dock..kan det vara faligt må tro??

• dna rna

Första gången man tar Pergotime tycker jag absolut att man ska kollas med VUL för att se att det inte är för många ägg där samtidigt. Jag hade en 4-5 stycken, så det blev förbud att försöka denna månad. Sen tog jag dubbelkur också...
    Hoppas jag kan ta enkelkur snart och det funkar bättre.

Vidare kan man få massa konstiga biverkningar, så man ska inte experimentera själva. Men snuttan 24, eftersom du tagit Pergo förut så kan du nog ta det nu också. Det skulle jag göra. Borde inte vara några problem om allt såg bra ut förut!

Lycka till!

• Lena1979

Pergotime gör livmoderslemhinnan tunn och svår för ett befruktat ägg att fästa i.
    När jag åt pergotime sa min läkare att jag med allra största sannolikhet inte skulle kunna bli gravid även om jag hade flera fina äggblåsor/ägg. Man behöver då ha ett tillskott på progesteron eller ngt annat hormon som hjälper till att bygga upp livmoderslemhinnan.
    Beror ju säkert på hur man doserar iofs. Jag skulle inte ta utan läkares råd. Lycka till!

Svar på tråden Pergotim