• xxJessikaxx

Fler som tycker symptomen varit annorlunda vid mf och fullgången graviditet?

Vill första be om ursäkt att det kom tre ofullständiga inlägg! Min dator fick en knäpp. Hoppas ngn FL-moderator rensar bort dem!

Nu till frågan: Jag har tre barn varav två tonåringar så de graviditeterna har jag så svaga minnen från men så har jag en sladdis som föddes -06. Innan dess hade jag ett missfall. Vid missfalssgraviditeten hade jag inga nämnbara symptom direkt utan jag kollade med ett g-test för att mensen var sen helt enkelt. Med sonen hade jag redan nån vecka efter äl:en mol i magen och lätt illamående.
    Fick ett mf förra ggn och hade då heller inga symptom förutom lite ömmande tuttar och plussade ganska sent också, på bim -1 inget streck och på bim +3 ett plus som sedan efter en vecka slutade i mf.
    Denna månad har jag nu tio dar efter äl:en mol i magen och lätt illamående och hoppas på graviditet!
    Min slutsats är att jag haft mer uttalade symptom då jag haft "friska graviditeter" och mindre symptom och senare plus vid mf. Är det nån anna som känner igen sig i detta?

• Svar på tråden Fler som tycker symptomen varit annorlunda vid mf och fullgången graviditet?
  • Teskedsmamman

Mitt första missfall hade jag symtom med men bara 20% av normala styrka sas... Jag mådde illa men kräktes aldrig osv...

När jag sedan blev gravid med sonen så visste jag hur det skulle kännas, jäklar vad dåligt jag mådde.... fast jag hade mer ont i tuttarna vid missfallet än under graviditeten.

När jag sedan blev gravid igen och inga symtom dök upp så visste jag, alla sa att alla graviditeter är olika - javisst, men inte såååååå från gigantiskt illamående till ingenting? Jag mådde illa i 30 sek i vecka 8 det var allt...

i vecka 10 var den ofostriga graviditeten ett faktum...

Däremot tror jag man måste ha en ofostrig graviditet för att man ska märka skillnader mellan en frisk och ett missfall...

Triss i killar! 04, 05 & 07 - läs om oss tesked.blogspot.com/
  • xxJessikaxx

Tedkedsmamman, jag hade som du en intuition att nåt inte stod rätt till, men man får ju ofta höra att alla graviditeter är olika osv. OM jag ör gravid nu och det går vägen ser jag iaf ett mönster i mitt fall, alltså svagare symptom = missfall,

Jag har mått illa alla graviditeter i perioder, men aldrig kräkts. Har också varit tvungen att småäta i tid och otid för att inte må illa.

Försöker du skaffa syskon till sonen?

• xxJessikaxx

Ja då förstår jag att ni är nöjda för tillfället

• corneliana

För mig var det ingen större skillnad. Hade lite symtom både vid den fullgångna graviditeten och vid missfallen. Skillnaden var att jag plussade senare vid missfallen.

• xxJessikaxx

corneliana skrev 2009-01-05 10:07:08 följande:

För mig var det ingen större skillnad. Hade lite symtom både vid den fullgångna graviditeten och vid missfallen. Skillnaden var att jag plussade senare vid missfallen.
    OK. Jag plussade också senare med mina två missfall. Denna månad har jag haft mer uttalade symptom fem-sex dagar efter äl:en, har BIM på torsdag och tänkte våga mig på ett test idag. Vet att det är tidigt men är jag gravid borde en antydan till plus synas iaf.
  • xxJessikaxx

Ville bara säga att jag i dag plussade på BIM -3. Glad men rädd som bara den. Tar en dag i sänder.

• corneliana

Grattis till plusset! Det går säkert bra denna gång.

• xxJessikaxx

Tack. Jag hoppas det.

• TusseTvå

Hej!
    Inte för att jag har fått känna på att vara gravid mer än till vecka 9, så har jag känt skillnad.

Första missfallet i v 6, plusset sent, bara ont i brösten.
    Andra missfallet i v 9, plusset sent, lite illamående till v 6. Sen försvann illamåendet helt och jag mådde jätte bra. Tänkte - när kommer symtomen! Brösten ömma! Sen komm missfallet på nyårsafton.

Jag VILL faktist må pyton, för då känner man på riktigt att man är gravid. Ha ha

Svar på tråden Fler som tycker symptomen varit annorlunda vid mf och fullgången graviditet?