• tinee

sluta tänk på de

fan va trött jag är nu på allt folk som inte fattar att de faktiskt inte bara är att skaffa barn...jag har vart ganska öppen med att vi försöker skaffa ett syskon.... och sagt hur min sits änna är men lik förbannad står folk där och pekar ah men du kanske bara ska sluta tänka på de ett tag så blir de ju som de blev med WIlliam(min nuvarande son)
    MEN FÖR I HELVETE de kommer inte ske de är en såpass låg % så de inte är klokt om jag inte ens kan få ägglossning med hjälp av tabletter hur jävla stor chans är de då att jag får de vanligt vis och visst jag vet WIlliam blev till helt jävla naturligt men han var min första mens på 7 år... så vad i helvete att folk inte kan fatta hur dåligt man mår över allt bara och stötta en i stället typ bara lägga en arm på axeln och säga nått enkelt som typ de är snart er tur... men nej nej alla jävlar ska kommentera hur enkelt deras mormor, desas faster moster m.m. m.m blev gravida med en¨gång trots deras doktor sagt att de inte kunne bli gravid... men va fan jag är inte dom tyvärr min kropp fattar inte jag hatar denne förtvivlan om att gå runt och hoppas och hoppas och hoppas
    -sluta tänk på de ett tag
    -fokucera mer på WIlliam(mkt mer än vad jag gör är nog fan inte ,möjligt)
    -sysselsätt dig själv med massa annat

DE FUNKAR INTEEEE
    åh kan inte bara alla lämna mig ifred, denna dag är en sån dag jag bara känner att allt är åt skogen....
    förlåt va bara tvungen att avreagera mig

• Svar på tråden sluta tänk på de
  • Stoppsladd

Det är påfrestande och tröttsamt att höra sånt, jag vet. Om man kan tänka bort saker och ting så skulle snart ingen vara sjuk heller för vem fan går och tänker på att de vill bli sjuka?

Principen är densamma. Tyvärr fattar folk sällan.

Lycka till.

• show must go on

bara ut med att..skriv av dig här!! dessa "råd" som man får av alla hit & dit! ;( blä för dom

• Arien

Det är fruktansvärt att få en massa klämkäcka råd i ansiktet när man kämpar månad ut och månad in, år ut och år in för att bli gravid. Alla har alltid någon solskenshistoria att dela med sig av. Jag har svårt att tro att någon vill något illa med sina råd, tvärtom. Det folk inte förstår är dock att det bara gör ondare när de bagatelliserar ens problem med att komma med en superenkel fix som att skaffa hund eller slappna av. Jag tror helt enkelt att det är en miss i kommunikationen. I de flesta fall så tror jag att folk antingen inte vet vad de ska säga eller så vill de "trösta" med någon solskenshistoria. Oavsett vilket så gör det ont i hjärtat.

• Snozie

Har själv fått den komentaren ett antal gr...Har inte gjort annat än att tänkt på det och gravid har jag blivit ändå...så tänk på du!

Man kan liksom inte sluta tänka på det. Omöjligt...

Om ni viste vad vi kämpat. Snart är vi i mål!
  • Anna P

Visst är det jobbigt att höra sånt hela tiden..Jag får höra det ofta och värre verkar det bli nu när min dotter närmar sig 3. Är det nån magisk ålder att då ska man skaffa ett syskon eller vad då? Hade min kropp fungerat som den ska så hade hon säkert haft ett syskon nu..MEN..nu är de ju inte så. Så varför kan inte alla bara hålla inne de dom tänker

• Pimpinellan

Jag fick rådet "slappna av" av en läkare! Behöver jag tala om att jag sa en del väldigt väl valda ord till den läkaren den gången! Fy så arg jag var!

• tinee

men herregud av en läkare han borde la för fan veta

• Pimpinellan

Hon var AT-läkare och visste inte mycket om fertilitet ö.h.t. Gick dit för annat och vi kom in på barnlösheten och då kläckte hon ur sig den idiotkommentaren.

• Snozie

Pimpinellan- Jo det finns en del puckade läkare. En gyn läkare som vi var hos för upprepade mf blev sur på mig och min man för att vi inte ville adoptera ett barn. Försökte förklara att det inte är något fel med att adoptera men att det inte passade oss. Det måste ju kännas rätt med ett sådant beslut? Nej. Han blev ap sur och nästan skälde ut oss...

Om ni viste vad vi kämpat. Snart är vi i mål!
  • hewi81

En av de värsta kommentarerna man kan få är "du är ung, du har gott om tid" det hjälper liksom inte.
    Jag vet att jag "bara" blir 28 i vår, men efter 5 år, och 2 graviditeter som slutade i missfall säger läkarna att vi kommer behöva hjälp, och förmodligen adoptera, just nu är ALLA gravida i umgängeskretsen, och jag försöker att inte bry mig, men just nu går det inte.
    Kan inte låta bli att bli superego och känna att det är så grymt orättvist.
    (nu kanske inte jag är vid minna sinnes fulla heller, då min pappa dog för snart ett år sedan och jag känner mig så fruktansvärt lurad av livet och har insett att jag inte har en "hel" familj, och det vill jag ha"

Svar på tråden sluta tänk på de