• Dorro85

Angående babysitter

Hej!
    Födde en prematur i vecka 27+4 och hon är nu snart 3 månader gammal (borde kommit 9 januari). Nu undrar jag om jag får ha henne i babysittern? Eller är det inte bra? På sittläge. För hon ÄLSKAR att "sitta" upp... hon har börjat komma ur tiden då hon bara ligger och ligger...

• Svar på tråden Angående babysitter
  • Pysselgalningen

nja, tveksamt om att hon ska sitta så mycket när hon är så liten. Men det beror lite på vilken sitter ni har med.

Vi slog på stort denna gång och köpte en gungställning/sitter och den är som ett babyskydd i skålningen och funkar skitbra för oss. Men jag tror inte att du ska låta henne sitta på nått annat sätt än som i babyskyddet, ryggen kan ta skada annars tror jag om dom inte får all tyngd jämnt belastat som i ett skydd.

Har ni inte ett babyskydd då som hon kan sitta i?

• Känslan

Tror inte det är någon fara.Babybjörns t ex ska man ju kunna ha från dag 1,kanske inte i högsta läget dock.

• Dorro85

Pysselgalningen skrev 2009-01-03 00:17:02 följande:

nja, tveksamt om att hon ska sitta så mycket när hon är så liten. Men det beror lite på vilken sitter ni har med.Vi slog på stort denna gång och köpte en gungställning/sitter och den är som ett babyskydd i skålningen och funkar skitbra för oss. Men jag tror inte att du ska låta henne sitta på nått annat sätt än som i babyskyddet, ryggen kan ta skada annars tror jag om dom inte får all tyngd jämnt belastat som i ett skydd.Har ni inte ett babyskydd då som hon kan sitta i?
    jo, ett babyskydd har vi iof... har inte tänkt på det alls :)
  • Pysselgalningen

Dorro85 skrev 2009-01-03 00:20:02 följande:

Pysselgalningen skrev 2009-01-03 00:17:02 följande:
    jo, ett babyskydd har vi iof... har inte tänkt på det alls :)
    Tro mig, det funkar skitbra. Allra hellst om man lägger en mjuk filt i den
    Våran tös brukar sitta kvar och sova i den när vi varit på äventyr, vi öppnar bara upp overallen så det itne blir för varmt
    Sen på dagarna brukar jag sätta henne i den när vi ska äta för det är lättare att sitta och vagga och flytta på den än sittern
  • Dorro85

Pysselgalningen skrev 2009-01-03 00:21:55 följande:

Dorro85 skrev 2009-01-03 00:20:02 följande:
    Tro mig, det funkar skitbra. Allra hellst om man lägger en mjuk filt i den Våran tös brukar sitta kvar och sova i den när vi varit på äventyr, vi öppnar bara upp overallen så det itne blir för varmt Sen på dagarna brukar jag sätta henne i den när vi ska äta för det är lättare att sitta och vagga och flytta på den än sittern
    ah det är fan sant :) ska prova...
    blir ju jobbigt när dom inte VILL ligga längre, men dom kan varken sitta, stå eller gå :P
  • Pysselgalningen

Dorro85 skrev 2009-01-03 00:43:10 följande:

Pysselgalningen skrev 2009-01-03 00:21:55 följande:
    ah det är fan sant :) ska prova...blir ju jobbigt när dom inte VILL ligga längre, men dom kan varken sitta, stå eller gå :P
    hah, jadu, vänta tills hon går så ska du se att det inte tar lång tid innan du önskade att hon inte kunde det
  • Basses mamma

Vi köpte babysitter till S när han var runt fullgången tid. Funkade jättebra och han tyckte om att sitta i den, men inga längre stunder såklart. Men väldigt lämpligt att kunna sätta honom där när vi skulle äta eller så. (Annars var det bara famnen som gällde). Använde också babyskyddet i början men tyckte inte det var lika bra som en babysitter.

• boktok

Hej! De ska inte sitta i babyskydd hela tiden heller när de är så små! Det fick vi veta när vi skulle åka hem från 69:an , max en halvtimme åt gången och sen skulle man ta upp dem för att de inte skulle skada ryggen. Jag tycker att du ska höra med avdelningen där du låg, de borde ju veta. Strunta i att höra med BVC de har i regel ingen koll alls vad gäller prematurbarn.

MVH Stina

Svar på tråden Angående babysitter