• pritt

akupunktur mot kolik funkar!!

Hej
    Jag ville mest bara dela med mig av vår senaste erfarenhet, och det är akupunktur mot kolik.
    Vår dotter, snart 8 veckor hade kolik. Jag försökte med allt, rätt nappflaska, Minifom, semper magdroppar, Lemolac istället för babysemp. Då fick jag tips av en kompis och kontakta en akupunktör som håller till i Helsingborg, som i ett studies syfte utför akupunktur på spädbarn med kolik. Efter en ca veckans observation hur och när hon skriker, fick hon första sticket. En vecka senare, efter 3 omg var koliken över, helt fantasktisk, hon är som en ny bäbis, nöjd, glad sover bra. Hon älskar livet o älskar ligga i vagnen, golvet o snacka!
    Så ni som har möjlighet till detta med era kolikbarn, så är det helt otroligt testa det!!!
    // Från en utvilad glad familj!!

• Svar på tråden akupunktur mot kolik funkar!!
  • Azalea

Tack för ditt tips!!

Får jag fråga hur din lilla tjej var innan hon fick akupunkturen?

Jag har en liten kille på 4 veckor som har det väldigt tufft med magen, kan tillägga att han äter NAN ersättning...  Efter varje måltid så tar det ca 20 min och sedan en timme med skrik. Sedan har han en period mellan 21.00-00.30 ungefär när han bara skriker, har så ont så han blir knallröd och genomsvettig. Det är så jobbigt att se!

På natten och stundtals på dagen så är han helt ok och kommer till ro, var din tjej också det?

Har också provat allt, NAN H.A, Lemolac, Miniform, Dr Browns flaskor, messmör .....

• pritt

hej!
    Precis som du skriver, ungefär så betede sig vår tös! Det var bättre vissa dagar och sämre vissa. Där vi gick på akupunktur är deras uppfattning om kolik, att det ska bli 3 timmar eller mer på ett dygn som dom skriker för magen, vissa säger att det är i sträck men så är det inte.
    Tycker du ska kolla lite med era akupunktörer där du bor eller BVC om dom vet någon som gör det, det är inte många som gör på spädbarn!
    Men det är verkligen en befrielse!! :)

• Mandis93

Det finns en barnmorska i Helsingborg som heter My Svensson Schramm som jobbar med kolikbehandling! Hon är super duktig! Vi hade aldrig klarat våra första månader utan henne! Första gången kom hon hem till oss, satt ner och verkligen pratade och såg oss! Bara det kändes bra eftersom vi inte alls fått något stöd från vår BVC sköterska... 
    Akupunkturen hjälpte verkligen och vi har nu fått en helt ny tjej som till och med ler nu! Jag är så otroligt glad att vi gjorde detta! Kan varmt rekommendera My. Hennes företag heter MyBaby. 

Kolikbehandling i Helsingborg
Svar på tråden akupunktur mot kolik funkar!!