• LillaLoppanT

Hur onyttigt är glass?

Idag åt jag vaniljglass med hallon till middag. Ingen höjdarmiddag jag vet. Men jag har en sån där seg dag när man inte har nån aptit alls. Glass går ju alltid ner.

Nu hamnade jag i en diskussion på MSN om hur onyttigt glass egentligen är??

Så vad tror ni? Är vanlig vaniljglass så himla onyttig??

• Svar på tråden Hur onyttigt är glass?
  • Lincon

Beror helt på vilken glass! Jag köper t.ex. aldrig GB och sånt utan riktig glass som t.ex. Mövenpick.

• Vickan I

lass innehåller ju bla grädde, socker och smörfett, sedan beror det såklart på vilken glass man ätet också, men onyttigt är det.

• Volbeat

Jag brukar göra egen glass, där inga E-ämnen finns! Bara en massa grädde, ägg, socker och philadelfiaost :) Mumsigt!

• TBS

Förmodligen skulle du både må bättre och visa bättre blodvärden, efter en diet bestående av enbart glas än om du försökte leva på, säg.. Enbart morötter.
    Ändå är glass "onyttigt", och morötter nyttiga!
    ;)

• Snäckan6

Jag är inte själv insatt i det, men en av pedagogerna på mina barns förskola fick graviditetsdiabetes och då hade dietisten sagt till henne att glass var det sämsta man någonsin kunde ge sina barn, MEN som sagt vet jag inte.

• TBS

Snäckan6 skrev 2008-12-30 20:27:14 följande:

Jag är inte själv insatt i det, men en av pedagogerna på mina barns förskola fick graviditetsdiabetes och då hade dietisten sagt till henne att glass var det sämsta man någonsin kunde ge sina barn, MEN som sagt vet jag inte.
    Sämre än arsenik??;)
  • Snäckan6

TBS skrev 2008-12-30 20:31:21 följande:

Snäckan6 skrev 2008-12-30 20:27:14 följande:
    Sämre än arsenik??;)
    Det sa hon inget om att dietisten hade sagt något om, men som jag förstod det var det i alla fall inte nyttigt.
  • Kenzie

Glass är oftast väldigt onyttigt då det innehåller mängder med socker och härdade fetter samt andra tillsatser. Jag gör egen glass på grädde, ägg och hallon och äter med gott samvete.

Älskade Theodor 060329 Efterlängtade Krypet BF 090505
  • Lindquist

1 burk kondenserad mjölk
    5 dl vispgrädde 40%

Vispa det och häll smeten i en smal form och in i frysen.

Nu har du gjort jättegod glass

Du kan även hacka dajm å hälla i smeten,  jättegott

• AndreaBD

Gör egen glass, så vet du vad som är i ! Jag brukade göra pinglassar av t.ex. vaniljjogurt. Ganska gått, faktiskt. Det finns ju såna former att köpa. 

Svar på tråden Hur onyttigt är glass?