MalinHöög skrev 2009-01-06 04:27:27 följande:
kommer precis från koh samui även om min semester där inte va den bästa i mitt liv (av anledningar som inte alls har med landet att göra) så är stället otroligt fint =) å det finns massa man kan göra.....jag var i lamai å jag tycker det var otroligt vackert alltså....chaweng däremot såg rätt slummigt å stökigt ut....det jag såg av stället ialla fall....i lamai finns ett hotell som heter grand thai house resort...om man tar ett rum på andra sidan vägen (alltså inte på strandsidan) så kostade de 800 baht per natt...å det var jättefint å otroligt bra service......inte alls långt ner till stranden och en jättefin pool om man skulle vilja bada där. Dessutom förstog dom engelska väldigt bra där. Bodde på ett annat hotell innan, Golden Sand....det vill jag starkt avråda från.....det var äckligt rent ut sagt!!!! å vågorna var höga när vi va där....inte världens bästa strand för småbarn.....det är ju lite kass.....Men hur länge ska ni stanna? för jag var i lamai i tre veckor å så skoj va de inte.....var på dagstur i koh tao å det är verkligen paradiset....det finaste ja någonsin sett i hela mitt liv så det rekomenderar ja er att besöka!!!Hoppas din resa blir kanon
Va tråkigt att du inte hade en bra semester
Jo vi kommer vara på Koh tao en vecka och koh phangan en vecka där har jag redan bokat boende även om jag nog gjorde något dumt gällande Koh taos hotell.. ingen ac
Haha ja, du säger att vågorn var höga på Lamai..jag blir inte klok på det här men det kanske är så att det är vågor överallt där.
Hade nästan bestämt för Lamai men nu såg jag ett ställe uppe på Bophut(där jag senast för 1 timme sedan tänkt att nä där är vågorna höga som hus) som fått mycket bra omdöme av barnfamiljer. Men då tänker jag... jag vill ju kunna köpa åtminstånde 1 ananas på stranden och se lite annat än bara hotellet även om barnen säkert trivs där. Har du någon uppfattning om hur krångligt/dyrt/tid det är att ta sig till köpcentret eller ja något att göra därifrån?
Vill med bo på ett ställe där jag och kärleken kan sitta på kvällarna utan att lämna dom små utan uppsikt.