• Lyktan

En gång pedofil, alltid pedofil!

Jag är så förbannat piss trött på idioter som förgriper sig på barn och får diverse special regler pga det!
    Exempelvis, om du nu åker dit på att ha förgripit dig på ett barn, så får du sitta på ett speciellt ställe för att inte behöva bli slagen, du kan oxå få skyddad indentitet för att senare kunna leva ett normalt liv.. Katastrof!
    Har man en gång förstört någons annans liv, ska man inte få snälla handen tillbaka!

Jag anser att sverige borde göra som USA... Hänga ut samtliga som blivit dömda till barn övergrepp så man kan kolla om man bor granne med någon förbytare, med tanke på att återfalls talen är skyhöga!

Ett hett tips också, istället för att dom ska få sitta och prata med en psykolog om hur hemskt deras uppväxt var, för den var förmodligen kantad av övergrepp, våld och orättvisa och bla bla bla... Buhuu sorgligt för honom/henne!
    Det gör det lättare och förstå hur man vill göra likadant för ett annat barn! NOT!
    Nej, gör så här i stället.. blir någon dömd för pedofili, låt oss säga 12 månader... Det blir lika med 365 dagar, låt denne då får höra ett offers utsaga varje dag, dvs 365 st offer om hur deras liv har blivit förändrat och förstört pga en pedofil!

DET kanske kan få dom att runka istället när lusten faller sig på!

• Svar på tråden En gång pedofil, alltid pedofil!
  • Anonym

Vi har kommit så långt i samhället och ser inte längre homosexualitet som en sjukdom, utan mer som en lust och sätt att leva..
    Likadant med pedofili... Det är ingen jävla sjukdom! Det är sjukligt, men inget tillstånd, det är något man väljer att göra!
    Häng ut dom bara! Låt dom få sina liv fördärvade, det ska dom bara ha!

• Anonym

Det går väl för F-N ändå inte att jämföra... Som Selma Lagerlöf sa "det kan väl inte vara ett brott att älska någon".. EN pedofil förgriper sig på någon utnyttjar någons kropp.

Anonym skrev 2008-12-28 17:19:59 följande:
    Vi har kommit så långt i samhället och ser inte längre homosexualitet som en sjukdom, utan mer som en lust och sätt att leva.. Likadant med pedofili... Det är ingen jävla sjukdom! Det är sjukligt, men inget tillstånd, det är något man väljer att göra!Häng ut dom bara! Låt dom få sina liv fördärvade, det ska dom bara ha!
  • BettanB

Saken är ju den att man försöker minska risken för återfall i brott. Det handlar inte om att gulligulla med förövare utom om att på bästa möjliga sätt se till att det inte blir fler offer i framtiden. Förutom att avliva dem eller låsa in dem och kasta bort nyckeln, så är det human behandling och terapi som fungerar bäst. Och att minimera risken för återfall i brott är en STOR del av kriminalvårdens uppdrag.

Nosce Te Ipsum
  • Driftwood

Ska vi hänga ut alla brottslingar?

• Anonym

Menade bara att det finns många som anser att pedofili är en sjukdom..
    Precis så som ansåg att homosexualitet var..
    Eftersom vi nu vet bättre om homosexualitet, borde man även se pedofili som icke sjukdom!

jag är själv gay, så jag menade inget illa mot homos..

• Lyktan
    BettanB  Jo, jag vet att det är ett mål inom kriminalvården. Absolut, inget jag säger om det. Men eftersom det inte fungerar på mer än 20 %, så kanske mitt förslag kan få dom att inse vad för skada dom faktistk gör genom att ta på ett barn sexuellt.
  • BettanB

Fast återfallen är ju extremt få inom nämnda grupp redan som det är (jmf med andra typer av brott). Risken för återfall sjunker ju dessutom efter behandling.
    Och offermedvetenhet och empatiträning ingår, som en stor del, i behandlingen.

Lyktan skrev 2008-12-28 17:33:23 följande:
    BettanB  Jo, jag vet att det är ett mål inom kriminalvården. Absolut, inget jag säger om det. Men eftersom det inte fungerar på mer än 20 %, så kanske mitt förslag kan få dom att inse vad för skada dom faktistk gör genom att ta på ett barn sexuellt.
    Nosce Te Ipsum
  • Lyktan

Idag är det frivilligt för sexualbrottslingar att få terapi eller annan behandling i fängelset. Efter avtjänat straff kan den som kommer ut i princip vara lika farlig som innan.

Verkar det vara bra nog?

• Grönögat

Håller helt med dig TS.

• Mopsan

driftwood

nej inte alla brottslingar men låt oss börja med alla sexual brottslingar o gärna alla våldsbrottslingar. En stor databas ungefär som hemnet. Man kan söka lokalt eller på vissa kriterier. Absolut. Vill man inte bli uthängd som pedofil? nej men då är det bara att låta bli och snuska sig. De har förverkat sin rätt till ett anonymt liv.

Svar på tråden En gång pedofil, alltid pedofil!