ung mamma och stolt mamma
när jag var 18 år visade sig plusset på testet, jag hade då och även NU ett stadigt förhållande med pojkvännen (sambos redan då med)vi blev överlyckliga eftersom detta var något vi ville. Jag skulle bli 19år 2 månader senare och alltså hinna att ta studenten. dock som gravid, men som sagt jag hade en trevlig student med familjen ist.
Idag är sonen 16månader och vi har fortfarande ett kanon förhållande, Hampus är högt älskad, har rena kläder varje dag, har mat på bordet varje dag, har fina leksaker, har "kompisar" vi brukar orna lekträffar. och som sagt två föräldrar som älskar han djupt och leker med honom varje dag.
jag ångrar inte för en sekund att vi bestämde att skaffa barn som unga, min sambo hade arbete och vi har aldrig behövt låna pengar av våra föräldrar, men självklart har vi alrig tackat nej om någon vill köpa en leksak till Hampus, eller en tröja. Men som sagt det är inte samma sak.
Idag har jag ett arbete, inte välbetalt men vi klarar oss, vi köper det vi behöver och har pengar till kläder, nöjen och självklart till mat.
Vill jag ibland gå på stan utan barn o sambo gör jag det, för att jag behöver tiden för mig själv, detsamma gäller min sambo vill han vara med en kompis, fiska ja då får han det,
1 gång i månaden oftast har vi barnvakt till Hampus (hans mormor som han älskar att vara med) då passar jag och andreas på att umgås på riktigt med varandra, gå ut å äta, bio, krogen (ja för man måste få gå ut också ibland om man villdet)
Vi tar hand om Hampus på bästa möjliga vis, och visst att vi kanske ger han godis på lördagar, men är jag en sämre mamma för det eller Ante en sämre pappa (vissa tycker det det vet jag)
Och att jag är ung gör inte att jag är en sämre mamma, att vara mamma har ingen ålder, det sitter i hjärtat och i huvudet.
SÅ alla ni som tycker att man ska vara 25plus, tyck det då, men vaddå nu är vi en grupp unga mammor runt om i landet, och vi alla tar hand om våra barn precis lika bra som er, och skulle det finnas någon ung mamma/pappa som tar hand om sitt barn dåligt, så finns det även äldre som gör det.
Och jag har inget emot äldre föräldrar, min pappa å bonus mamma ska ha barn nu 38 -45år. det får man ha åsikter om man vill om, men man behöver som sagt inte säga allt, detsamma gäller till unga föräldrar, för hjärtat har känslor oavsätt ÅLDER!