Oförskämda tanter och gubbar!
Halloj!
Jag är en mamma på 19 år, och har en son som är 6 månader. Jag har en vän som har en son som är 3 veckor yngre än min son. I alla fall..
För någon dag sedan så var jag "barnledig" under dagen (Liam, min son var hemma med hans pappa). och då så skulle jag och amanda (hon med sonen som är 3 veckor yngre än min) som men tjejkompis heter gå ut och käka på en kina reusturang tillsammans med en till tjej kompis, sara.
Då amanda ammar så måste hennes son med, vilket är självklart!
Vi satte oss ner och käkade och hennes son (teddie) vart på dåligt humör och skrek. Amanda försökte få honom lugn och gjorde sitt bästa med det, men envis som lille teddie är så ger han inte upp.
Folket inne på resturangen stirrade (som vanligt, vi är ju unga) Och sedan så ser vi hur en tant sitter och sliter sig i håret och gubben mitt emot henne sitter och håller för öronen.
Är inte detta oförskämt tycker ni?
Det är en bebis på 5 månader det handlar om! Det är inte ett barn på 4, 5år som man kan snacka lite förstånd med, utan en bebis! Jag tyckte i alla fall att det var helt sjukt!
I alla fall. vi satt kvar ett tag bara för att reta upp dem lite mer, och sedan så började amanda klä på teddie kläderna, och la honom i vagnen för att klä på sig själv. då säger han som jobbar där "han är för varm". och som jag skrev innan, amanda hade precis fått på teddie kläderna och skulle klä på sig själv!
Hade det varit min son som hade skrikit så kärringarna och gubbarna hade slitit sig i håret och hållt för öronen, då hade jag nog faktiskt ställt barnvagnen precis vid dem, enbart för att provocera dem ännu mera. Blev faktiskt jätte irriterad.
Varför jag vart irriterad va för att det finns så många mammor som är osäkra (unga och äldre). hade min kompis varit osäker, så hade hon ju tagit åt sig utav situvationen, och blivit ännu mer osäker. Men tack och lov så är inte amanda osäker, så hon tog det med en nypa salt. men visst vart hon irriterad på dem.
Men i alla fall..
Har ni varit med om något liknande eller något som ni också vill berätta om? berätta gärna i denna tråd så vi alla andra kan få läsa! :)