• smultronochrabarber

Oförskämda tanter och gubbar!

Halloj!

Jag är en mamma på 19 år, och har en son som är 6 månader. Jag har en vän som har en son som är 3 veckor yngre än min son. I alla fall..

För någon dag sedan så var jag "barnledig" under dagen (Liam, min son var hemma med hans pappa). och då så skulle jag och amanda (hon med sonen som är 3 veckor yngre än min) som men tjejkompis heter gå ut och käka på en kina reusturang tillsammans med en till tjej kompis, sara.

Då amanda ammar så måste hennes son med, vilket är självklart!

Vi satte oss ner och käkade och hennes son (teddie) vart på dåligt humör och skrek. Amanda försökte få honom lugn och gjorde sitt bästa med det, men envis som lille teddie är så ger han inte upp.

Folket inne på resturangen stirrade (som vanligt, vi är ju unga) Och sedan så ser vi hur en tant sitter och sliter sig i håret och gubben mitt emot henne sitter och håller för öronen.

Är inte detta oförskämt tycker ni?

Det är en bebis på 5 månader det handlar om! Det är inte ett barn på 4, 5år som man kan snacka lite förstånd med, utan en bebis! Jag tyckte i alla fall att det var helt sjukt!

I alla fall. vi satt kvar ett tag bara för att reta upp dem lite mer, och sedan så började amanda klä på teddie kläderna, och la honom i vagnen för att klä på sig själv. då säger han som jobbar där "han är för varm". och som jag skrev innan, amanda hade precis fått på teddie kläderna och skulle klä på sig själv!

Hade det varit min son som hade skrikit så kärringarna och gubbarna hade slitit sig i håret och hållt för öronen, då hade jag nog faktiskt ställt barnvagnen precis vid dem, enbart för att provocera dem ännu mera. Blev faktiskt jätte irriterad.

Varför jag vart irriterad va för att det finns så många mammor som är osäkra (unga och äldre). hade min kompis varit osäker, så hade hon ju tagit åt sig utav situvationen, och blivit ännu mer osäker. Men tack och lov så är inte amanda osäker, så hon tog det med en nypa salt. men visst vart hon irriterad på dem.

Men i alla fall..

Har ni varit med om något liknande eller något som ni också vill berätta om? berätta gärna i denna tråd så vi alla andra kan få läsa! :)

• Svar på tråden Oförskämda tanter och gubbar!
  • h8him

Ni gjorde säkert inget fel, men det borde finnas babyfria restauranger.

• Tess the mess

Man kan inte göra mer än sitt bästa för att lugna bebisar. Ingen är mer stressad än föräldern i den situationen. Jag kan störa mig på folk som stannar i evigheter då bebisen inte lugnar sig, t ex på teater där man inte hör vad personerna säger men det är ju en annan sak...
    Vissa människor går det inte att göra nöjda oavsett.

• Astarte

Blir själv asirriterad på bebisar som bara skriker, men det finns ju inget man kan göra. Det är ju som det är, bara!

• MsBeauty

nej det har jag inte, var dock 20 när jag fick min son.

du tror inte det kan vara så att de tittar för att barnet skriker och det är irriterande?

Jag personligen tror inte att folk bryr sig så mycket om man är en yngre mamma, visst om man är 14-15 så kanske folk tittar extra för att det är ovanligt, men 19 är knappast ovanligt. De kan ju lika gärna titta för att de känner med mamman och vet hur jobbigt och stressande det är när ett barn skriker så, eller att de tittar för att barnet är sött. Jag kan bara inte tro på att de flesta människor är så konstiga att de måste stirra för att de ser en 19 årig mamma.

• Teskedsmamman

Jag har tre barn själv men vill ändå inte sitta och lyssna på en skrikande bebis på en restaurang....

Personligen går jag alltid ut med mina barn om de blir för högljudda när vi är ute och äter med dem. Visst är de barn men de ska ändå uppföra sig. När de var små så gick en av oss ut med bebisen om den skrek.... Ibland fick vi ta med oss maten hem för de ville inte sluta skrika.

Triss i killar! 04, 05 & 07 - läs om oss tesked.blogspot.com/
  • smultronochrabarber

mjo, men endå. den här människorna var vid 50 - 60 + och om dem nu tyckte att det lät så jobbigt så kunde dem ju ha valt en annan resturang, för dem kom ju in när teddie började skrika. just därför reagerade jag!

Visst kan det vara jobbigt med skrikande barn. men ärligt talat, jag tycker det är sjukt det ni skriver! Att det borde finnas barn fria resturanger och att vi mammor borde gå om barnen skriker.

Man kan ju ungra om ni själva varit barn, eller om ni själva ens är föräldrar?

Menar ni att dem som har skrikande barn inte borde göra annat än att vara hemma med barnen så allmänheten slipper höra barnens skrik?

Herre jistanes, det är en bebis det handlar om! inget monster!

• Teskedsmamman
    smultronochrabarber skrev 2008-12-27 00:52:07 följande:
    mjo, men endå. den här människorna var vid 50 - 60 + och om dem nu tyckte att det lät så jobbigt så kunde dem ju ha valt en annan resturang, för dem kom ju in när teddie började skrika. just därför reagerade jag! Visst kan det vara jobbigt med skrikande barn. men ärligt talat, jag tycker det är sjukt det ni skriver! Att det borde finnas barn fria resturanger och att vi mammor borde gå om barnen skriker. Man kan ju ungra om ni själva varit barn, eller om ni själva ens är föräldrar? Menar ni att dem som har skrikande barn inte borde göra annat än att vara hemma med barnen så allmänheten slipper höra barnens skrik? Herre jistanes, det är en bebis det handlar om! inget monster!
    Nä, inget monster... men det finns något som heter hänsyn till medmänniskor.....
    Triss i killar! 04, 05 & 07 - läs om oss tesked.blogspot.com/
  • smultronochrabarber

men det är en BEBIS. det är en j*vla skillnad på spädbarn och skolbarn om man säger så. ett spädbarn har inte fått in det där hur man ska uppföra sig.

Dem skriker när dem tycker att någonting är fel. Visst kan det vara lite besvärligt ibland med barn som skriker på lite halft opassande ställen.

Men att vara en äldre tant och en äldre gubbe och hålla på på det viset gör mig mycket ont faktiskt. hellre hör jag 1000 barn skrika när jag sitter och käkar, än att se ett äldre par hålla på och bete sig värre än en 5 åring i trotts!

• TBS

Om bebisen skriker mycket tycker jag att man ska gå någonstans där ni inte behöver störa de andra gästerna så mycket. De har också rätt att få njuta av sin måltid.

• smultronochrabarber

joo självklart finns det de. men menar du då att det äldre paret visade någon hänsyn till amanda då, eller ?

långt ifrån. amanda gav aldrig upp. och hon hade ju inte ens käkat klart, och sedan så var hon ju hungrig, så det va ju självklart att hon ville käka upp det hon hade på sin tallrik, men det tog ju också tid eftersom att hon samtidigt skulle trösta lill parven.

Svar på tråden Oförskämda tanter och gubbar!