• Sleepingbeuty

Ni som gör ÄD i Sverige....fråga om progesteron?

Hej all ni som gör ÄD i Sverige på olika kliniker i landet.

Har hört på omvägar att någon svensk gyn sagt att Progesteron vaggitorierna vi har i Sverige inte funkar?
    Den gyn kan vara felinformerad, men tänkte det vore bättre att höra med er som själva gör det i Sverige.

På vilket sätt får ni Progesteron?
    Hur mycket?
    Och i vilken form, inj, tabl eller vaggitorier?
    Och hur länge tar ni dom vid konstaterad grav?

Med vänliga hälsningar Sleepy

• Svar på tråden Ni som gör ÄD i Sverige....fråga om progesteron?
  • Emmylou

Hej!

Gravid efter ÄD på KS.

Tagit Progesteron MIC 400 mg x 3 = vagitorier. Håller nu på och trappa ner, tar 2 om dagen fr.o.m 23/12 och ska sluta helt i v. 11+ 3.

Ha det gott & god fortsättning! -Emmylou

• Sleepingbeuty

Tack Emmylou för svar! Och grattis!!
    När slutade du med östrogenet?
    Jag tänkte det kan ju vara en åldersgrej också, hur länge man ska hålla på med det.Antar at du är yngre än mig.

• Gaytjej

Jag har inte gjort ngn ÄD men har gjort sex inseminationer. De första fyra gångerna så fick jag inte progesteron och hade då en lutealfas på 9, 10, 11 och 13 dygn. De två andra gångerna så har jag använt 3 x 400 mg vaggisar de första 13 dygnen och sedan fått mens på det 15:e dygnet. Så de tycks i alla fall förlängt min lutealfas.. (men gravid har jag inte blivit).

• Emmylou

Hej igen Sleepingbeauty!

Tack för gratulation Overkligt när man längtat så länge..

Skrev 11 + 3, men det ska vara 11+ 5, då ska jag sluta med Progesteron MIC.

Progynon 2 mg, 1 T morgon + 2 T kväll tog jag t.o.m v 9+5, sedan nedtrappning till 1 T x 2. V 10+3 blev det bara 1 T x 1 på morgonen. I morgon, v 11+0 ska jag sluta helt med Progynon.

Jag är 33 år.

Har du gjort flera ÄD-försök? Jag önskar dig all lycka!

• Sleepingbeuty

Tack ihgen Emmylou för svar.
    Jo jag har gjort flera ÄD, men min ålder och autoimmuna problem är orskaen att inte lyckas.men har en ny plan nu inför det problemet så...

Ja då vet vi att på KS så använder man vaggissar

Kram på er.

Gaytjej: jo man kan skjuta upp sin mens med progesteron(gestagen).

• skugga1

Hejsan
    jag är gravid efter ett fet på akademiska ochjag har haft samma schema somEmmylou,är inte helt säker på att det var nedtrappning på samma dagar men väldigt lika iaf.

Lycka är att inte känna saknad
  • mytrouble

Tack alla ni som svarat!! Känns bra att få bekräftat att den gynekologen var felinformerad - eftersom det var det jag misstänkte Flört

Svar på tråden Ni som gör ÄD i Sverige....fråga om progesteron?