• TobbeKillen

Förskollärare

Jag är förskollärare sedan åtta år tillbaka...för att förtydliga så jobbar jag med barn 1-5 år... alltså förskola...i gymnasiet gick jag industriteknisk linje med elmekanik som inriktning...men jag menar lyckas jag köra in en gardinstång i tummen så att jag fick sy 7 stygn...så ska jag nog inte hålla på med svarvar och fräsar och el... då hade jag varit både skivad och grillad vid det här laget.

nä...jag tycker om att arbeta med människor...de hugger inte en i handen...inte så ofta i varje fall...

• Svar på tråden Förskollärare
  • DenLyckligaPappan

Jag gick Handelsprogrammet med golfinriktning.
    Utbildad golftränare inte Golfpro.
    Jobbade ett tag som tränare och i golfshop
    Pluggade sedan till lärare i 3 år, när de var ett halvår kvar hoppade jag av...vill inte bli lärare...jobbar nu som assistent på IV programmet på en gymnasieskola. Trivs som fisken i vattnet.
    Man kommer så mycket närmare eleverna.
    Tänker inte gå tillbaka till lärarhögskolan och plugga klart.
    Hjälper gärna vänner och bekanta med golfsvingen hehe

• Alshain

Tobbe, bra val!

Fast hur lyckas man köra en gardinstång i tummen??

Och visst kan en treåring hugga en i handen? Min har gjort det flera gånger!

• TobbeKillen
    Svar på #2
    Det ska jag berätta för dig...du vet de där alminiumstängerna som man egentligen ska klippa med en plåtsax eller såga av med en bågfil...jag vickade på en sådan tills den delades sen gällde det att trycka ihop den...och då sade jag till min kombo fy vad drygt om man skulle slinta nu...oj jag slant och blodet sprutade...så kan det gå när man inte använder lämpliga verktyg....
Svar på tråden Förskollärare