Prickig korv!!!!??
Jo, med tanke på allt som man inte får äta och får äta så har jag en fråga. Får man äta medvurst och onsalakorv????? Har hört att man inte får det men vet inte 100%.
Jo, med tanke på allt som man inte får äta och får äta så har jag en fråga. Får man äta medvurst och onsalakorv????? Har hört att man inte får det men vet inte 100%.
vet faktiskt inte riktigt. Börjar bli trött på alla varningar åt all håll å kanter, känns som man inte kan äta något. Skulle tro att det mesta går att äta, fast i måttliga mängder..
Hej!
Jag har haft medwurst som "craving" ett bra tag och har fått för mig att det är OK om den är varmrökt.
La M
alla varnar om d o d...men jag äter d jag känner för ...håller mig borta från ostar ...
Onsalakorv vet jag att det ska vara ok i alla fall. Men medvurst vet jag inte.
Hej!
Jag mailade till dem som tillverkar Onsala-korv. Frågade om den var varm-rökt. Svaret jag fick var att den är kallrökt, alltså inte ok för oss gravida. Men innan jag fick svar från dem hade personel på Billhälls sagt att den var varmrökt så då hann jag äta ett par skivor. Så nu hoppar jag över korven och får tålmodigt vänta tills det är säkert att mumsa på ngn god rökt medvurst!
Jag tror inte man ska äta några charkvaror som redan är uppskurna, vare sig de är kallrökta eller varmrökte. Köp varmrökt korv som du skär upp själv. Visst är det jobbigt att det är så mkt man ksa undvika, men det handlar ju om en sån kort tid i ens liv och man gör det ju för en väldigt viktig sak, ens barn.