Vilken gravid-försäkring är bäst?
Vi har snart gått halva graviditeten och häromdagen slog det mig att det ju finns gravidförsäkring som man säkert borde teckna...
Vilket bolag har ni tecknat gravidförsäkringen i och varför?
Vi har snart gått halva graviditeten och häromdagen slog det mig att det ju finns gravidförsäkring som man säkert borde teckna...
Vilket bolag har ni tecknat gravidförsäkringen i och varför?
Täknade i länsförsäkringar eftersom de har bra förmåner och för att jag hafft försäkringar genom dem tidigare så jag litar på dem.
*putt*
Jag hade Trygghansas när jag väntade första barnet och skaffade Trygghansas denna gång med,nu är den dessutom bättre än vad den var när vi fick vårt första barn.
Den kostar ca 1000:- och då ingår en gratisförsäkring på det.
www.trygghansa.se
Om inte jag har fel så är det väl If:s, den med tillägg. Mitt tips är att lusläsa villkoren. Jag gjorde det och lät tillslut bli gravidförsäkring eftersom jag tyckte det var så oerhört få saker som inräknades när allt kom till kritan. Var dock mycket noga med att skicka in barnförsäkring direkt när han föddes. VIKTIGT!!!! OBS!!!! Oavsett om man har graviditetsförsäkring eller inte. Skicka in ansökan om barnförsäkring direkt! Sitt inte och vänta på personnummer eller annat ett par veckor.
ja hittade nån sida på internet där man kunde jämnföra olika försäkringsbolag ( kommer ej ihåg va den hette ) å när ja tittat på dom olika bestämde ja mig för folksams gratisförsäkring.
men de går ju ringa å höra med dom å på så sett jämnföra
på den sidan ja kollade jämnförde dom
folksam
if
länsförsäkringar
trygg hansa
skandia
Trygg Hansa. Med de första två barnen år 2004 fanns bara Trygg Hansa så var inte så svårt att välja då
Idag finns många. Men valde Trygg Hansa då jag har barnförsäkringarna där, bilarna och huset och är VÄLDIGT nöjd med dem som försäkringsbolag...
Så blev deras försäkring jag valde till barnet jag väntar nu med!
jag har trygg hansa... tycker den lät bäst... den täckte en del medfödda skador som dom andra inte täckte... dessutom krävdes inget friskhetsintyg på mamman vilket vissa andra krävde... jag har grav diabetes så de var bra för mej... dom bryr sej inte om ifall jag har det eller inte...
Jag har tecknat TryggHansas, den som kostar 1050. Den gäller tills barnet är 6 mån och det känns skönt att slippa hålla på o fixa med det så fort man kommer hem från BB. Egentligen räcker det nog med gratisförsäkringen, den täcker inte särskilt mycket ändå precis som sas ovan - men det känns ändå tryggt ifall ifall vi skulle bli kvar på sjukhus ett tag...
Saifos skrev 2008-12-23 14:00:46 följande:
Kan tillägga att jag valt med alla tre graviditerna den man betalar med, den som är gratis ingår också..
Denna graviditen är jag jätte glad att jag tecknade den med en gång och betalade försäkringen med en gång när fakturan kom för det drog igång för mig i vecka 26+5.. Som tur är har läkarna stoppat förlossningen två gånger och är nu i vecka 32.
Men blir barnet prematurfött så får jag ut för tiden jag ligger på sjukhuset med barnet... Sen tycker jag personligen det är viktigt att ha försäkringen om jag skulle spricka tex eller barnet behöver en operation efter födsel osv..
Läs noga vad som ingår i försäkringarna.. Jag hade inte ens koll på att fler än TryggHansa hade när jag tecknade nu för det är den enda som fanns med de andra två och sen var det just den som BM skickade med information om vid inskrivningen..
För att inte göra mig själv missnöjd har jag valt att inte kolla de andra försäkringarna då jag redan tecknat och betalt TryggHansa innan jag upptäckte reklamen på tv som If har...
Sen kan ju vara bra att kolla barnförsäkring hos just det bolaget med du väljer om du vill ha barnförsäkring där.. TryggHansa har som så att tecknar man barnförsäkringen hos dem innan den graviditets försäkringen slutat gälla så drar de av på premien på barnförsäkringen så man inte betalar för dubbla försäkringar.
Kan vara bra att ha koll på vad som gäller med just det med hos just det bolaget du väljer graviditetsförsäkring hos.
Här kan du jämföra de olika försäkringarna;
www.konsumenternasforsakringsbyra.se
Tyckte jag var till stor hjälp när vi valde försäkring! Känns som att allt bara är ett enda stort virrvarv annars.... Hoppas det ska vara till hjälp för dig oxå å lycka till m graviditeten!
(Vi valde TryggHansas betalförsäkring)
Tänk på när ni tecknar gravidförsäkringar som alla räcker tills barnet är 6 månader. Under de första 6 månaderna kan mycket hända och upptäckas. Och så plötsligt får man ingen barnförsäkring alls eller dåliga villkor. Försäkringsbolagen är inte dumma när de utformar villkoren. De vill att man ska vänta. Man ska teckna barnförsäkring så fort man kan! Vi hade förberett alla papper innan förlossningen. Sedan var det bara att fylla i födelsedatum och kön och skicka in.
Felicia Adrian skrev 2008-12-23 14:14:27 följande:
Oj.
Vaddå vill att jag ska tänka? Det har ju redan skickat ut om att de vill att jag ska teckna en vanlig barnförsäkring direkt efter födseln och inte vänta till de där 6 månaderna. Så om de vill att jag ska vänta verkar det konstigt.
Vi har redan tänkt på det där, men tack ändå för rådet. Jag menade bara att om vi hamnar på sjukhus i samband med födseln i några veckor, vilket hänt vänner till oss, så är det skönt att ha den ersättningen. Jag läste igenom villkoren rätt ordentligt och Trygg Hansas tycker jag iaf har bäst av de som erbjuds. Även försäkringsrådgivaren på jobbet ansåg att utöver den barnförsäkring vi får automatiskt genom jobbet (annat bolag) så ska man komplettera med just Trygg Hansa.
Saifos skrev 2008-12-23 22:21:50 följande:
Trygg Hansa har den bästa.
Likaså barnförsäkring är bäst på trygg Hansa eller Skandia.