julmys med exfrun?!
träffade en man med barn i somras, han låg då i skilsmässa, men hade flyttat ut. han och exfrun har ett väldigt kyligt förhållande. han får till exempel inte komma dit och fixa med huset (som är till salu) när exfru och dotter (4 år) är hemma, för dottern kan bli förvirrad av att pappa är där. exfrun vill inte heller att han kontaktar henne via telefon, utan det ska ske på mail... men nu i december så gjode hon slag i saken och började en "ny" jultradition. hon bjöd in hans föräldrar och syskon OCH honom på glögg och julmys... är inte det förvirrande för dottern? och nu har HAN föreslagit att de alla 3 imorgon ska ha lite julmys. "X (dottern) vill ju inget hellre än att fira jul med sin mamma OCH pappa och det känns som detta är det näst bästa" För vem? (JAg har inte träffat dottern än, vi vill vänta lite med det.) det känns mest som om de, eller särskilt han, försöker döva sitt dåliga samvete...
hur ställer jag mig till detta? jag är själv skilsmässobarn (från en "lycklig" skilsmässa, men mina föräldrar har aldrig haft julmys trots att de är goda vänner) det är ju en ny situation för alla inblandade... någon som har tips?!
GOD JUL!