• läslusen

äggdonation - någon som varit mottagarpar 2?

Som överskriften...någon som varit mottagarpar 2? Jag undrar om man kan hoppas att det blir några över till en själv?

• Svar på tråden äggdonation - någon som varit mottagarpar 2?
  • sosobaby

va menar du har du donerat ägg till andra gången?

• skugga1

Vi var inte mottagar par 2 den här gången men jag vet att det var ett par till som fick ägg,så håller tummarna att de räcker till er.

Lycka är att inte känna saknad
  • läslusen

Sosobaby: Nej, jag ska ev. ta emot ägg.
    Skugga: Tack! Var ni mottagarpar 1 med andra ord?

• skugga1

Ja den här gången var vi par 1 men de berättade att par 2 oxå fick5 ägg,så det kan lyckas

• joseline

Vi var par nr 2 och fick 6 ägg. Lyckades på första försöket och har nu en dotter. Så nu ligger 5 st i frysen inför syskon försöket senare.

Lycka till !

• läslusen

Helt fantastiskt! Det gör mig glad för er skull och hoppfull för egen del!

• qbtq

när jag donerade ägg plockade dem ut 24 ägg, så det räckte och blev över till båda mottagarparen. Lycka till!

• Maria 2

Hoppas verkligen att ni också får ägg ! Vi var mottagarpar nr. 2 men fick tyvär inga. de ringde då några dagar innan och sa att det fanns risk. De såg på ultraljudet att det inte var så många. har skrivit om det men inte hört om andra som råkat ut för det. Vår vanliga otur.Hoppas på bättre lycka för er !!! Kram

• läslusen

qbtq: Tack för det! Det är bara att hålla tummarna... Vill passa på att säga att det är fantastiskt gjort av dig och alla andra som donerar ägg!

• läslusen

Maria 2: Nej, vad ledsamt för er! Det är det jag är orolig för med. Även om vi fått besked om att i så fall blir vi mottagarpar 1 nästa tillfälle. Blir det så för er med? Kram

• mulan

Har ni som skriver här gjort era försök i Sverige?? Vi ska nu ställa oss i ÄD kö. Hur länge har ni i så fall fått vänta??

Lite mer hoppfull nu
  • läslusen

Ja jag ska göra mitt första försök här i Sverige. Det tog nästan två år innan vi fick besked om att vi var framme. Det var i slutet på februari förra året. Jag har hört att köerna kortats.

• mulan
    läslusen skrev 2009-01-11 15:03:57 följande:
    Ja jag ska göra mitt första försök här i Sverige. Det tog nästan två år innan vi fick besked om att vi var framme. Det var i slutet på februari förra året. Jag har hört att köerna kortats.
    Hoppas att det stämmer .
    Har kompisar som gjort spermieinsemination och när de stod i kö här i Sverige blev de tillbakaflyttade i kön hela tiden av olika anledningar (minns inte vilka). De gjorde det i Danmark sen istället.

Lycka till!!!
    Lite mer hoppfull nu
  • joseline

Vi har gjort det i Sverige men behövde inte vänta så länge i kö, tror det tog ca 1 år. Tror det kan variera beroende på var man bor.

• läslusen

Det blev tyvärr inga ägg till oss den här gången. Bättre tur nästa gång då vi förhoppningsvis ska få vara mottagarpar 1.

• skugga1

Hoppas att det går fort till nästa gång.För oss blev det redan månaden efter och då var vi par 1.
    Kram

• läslusen

Skugga: Ja det var snabbt! Jag skulle höra av mig vid mens och det fick jag redan idag så jag slängde mig på telefonen. Det verkar som om det skulle kunna bli i slutet av mars, början april. Så det verkar lovande!

Svar på tråden äggdonation - någon som varit mottagarpar 2?