• Jullessk

Ang Pre Nan Hy och Nan1

Hej,

min son föddes i v 32+4 så vi låg på Neo på Huddinge i ett par veckor. Där fick vi lära oss (de gjorde så där) att det gick bra att blanda Pre Nan Hy för ett dygn framöver.

Nu är det dags att gå över till Nan1 och då var min plan att göra på samma vis. Nu blir jag ändå osäker för när jag läser trådarna här så framkommer så mycket olika uppgifter om hur länge det kan stå blandat i kylen. Jag tycker inte att det borde vara så stor skillnad mellan sorterna.

Någon med erfarenhet?

• Svar på tråden Ang Pre Nan Hy och Nan1
  • MsBeauty

Här blandade de ca 12 timmar i förväg, men de sa att det går bra med 24 timmar.

• Jullessk

Ok, tack, då fortsätter jag på samma vis.

• Ell

På paketet till Nan1 står det att färdig ersättning håller 6-8 timmar! Vi kokar upp vatten och förbereder färdiga portioner med vatten i flaskan så när hon ska äta micrar vi vattnet ljummet, skakar ner pulvret och serverar. Det tvistas ju kring hur mycket näring som försvinner när man micrar färdig ersättning så därför värmer vi bara vattnet.

♥ (¯`°?.¸ ♥ Wilmer & Junie ♥¸.?°´¯) ♥
  • MsBeauty

vi värmer också, i vattenbad. det gjorde de på neo också

• polizoni

Jag har precis fått en såkallad "diet" plan från sjukhuset, för att övergå från pre nan till nan1.. pre nan hy tog slut igår och jag har ju blandat för o övergå till nan1, på apoteket är det beställningsvara här..... jag har beställt och d kommer om nån dag,,, men jag körde me bara nan1 och nu de senaste tre måltiderna har min dotter nästan kräkts upp allting................. borde jag ringa sjukhuset imorgon ??? jag kan hämta pre nan hyn imorgon på apoteket... men om jag återgår till pre nan hy några dagar kommer hon kanske sluta kräkas??????? Någon annan som har samma erfarenhet????

Svar på tråden Ang Pre Nan Hy och Nan1