• Lequisha

Pyssel och lek för 1,5 åring?

Jag skulle gärna vilja ha lite tips på ( inomhus ) pyssel, lekar som passar en 1,5 åring

• Svar på tråden Pyssel och lek för 1,5 åring?
  • MulleMullvad

PlayDoh funkade på vår tjej. Med lite skedar och "avtryckargrejer" kunde hon ha roligt ett bra tag...

• DetVarEnGång

Barn är ju olika. Min son på 1,5 år tycker nästan bara om grovmotoriska saker, kasta allt möjligt, springa. Har försökt måla med honom men det funkar bara max 5 minuter, då börjar han kasta penslar och annat. Han tycker om att leka kurragömma med storasystern, alltså inte bara han och storasystern utan jag måste vara med. Pussel har han inte ro med. Han gillar spadar och pinnar och alla möjliga fordon:) Och gräva i blomkrukarna, det älskar han.

• Lequisha

Tack för era svar. Vill ha mer tips dock så jag puffar lite

• Vos

Min son gillar att lega med duplo, spela på keyborden han ärvt av storebror. Allt som låter är spännande. Busa med brorsan är oxå väldigt populärt.
    Men mest älskar han dörrar!!!!
    Han öppnar och stänger dörrar överallt hela tiden. Jag blir galen ibland och får spärra varenda dörr....
    Men att lixom sitta ner och pyssla eller så går inte ännu med honom iaf.

• Tussen07

Lek: Min dotter (18 mån) tycker jättemycket om vattenlek, d.v.s stå vid diskbänken och ösa vatten i och ur muggar, med skedar o.s.v. Gärna en avocadokärna också som ploppar härligt när man släpper ner den i en vattenfylld mugg! Man får dock räkna med att ta fram moppen och torka golvet sen, det är inte lika kul om hon inte får leka fritt.

Pyssel: Leklera, måla tavla och rama in, fingerfärg, baka nånting som man måste kavla (kavla är roooligt!), rulla köttbullar (faktiskt också väldigt roligt, tydligen...).

Överhuvudtaget skall sägas att Lovisa är SÅ stolt över hennes teckningar som sätts upp på väggen. Det är uppenbart att självkänslan stärks av att det HON gör är så fint att det får sitta på väggen ovanför köksbordet.

• Psyke

rebmetpes skrev 2009-01-05 14:19:44 följande:

Tussenstår hon på en pall då? (vid vattenleken)
    DEt vill jag också veta för min 15-månaders dotter vill gärna vara med did disken men vi kan inte hitta en bra säkerhetslösning.

Just nu är "hjälpa mamma" och "möblera om" bästa leken här...
  • snabla

de är så små ännu tycker inte att man behöver ha så mkt styrda aktiviteter m det är klart ibland blir man själv less el om man blir inne många dagar pga sjukdom så kan ju följande funka: läsa böcker, sjunga/dansa t musik, bygga torn, rulla m bollar ja det som just ditt barn gillar, min dotter tycker inte om att pyssla utan hon är fartig som inte har tid att sitta still...ute är det snowracer eller spark som gäller eller bara att springa fram o tillbaka på gården o följa efter oss vuxna när vi gör något.

• Mom74

Vi har ett gammalt fisher price garage där man vevar upp hissen med bil i - det älskar våran son, han kan sitta i timmar med det.!

Svar på tråden Pyssel och lek för 1,5 åring?