• Anonym (meee)

anabola!!!Hjälp!

Min man har börjat med anabola. Började med att jag hittade sk. thai femmor, men han nekade.
    Hittade sen testosteron som tar via injektion. Vi har gått igenom samma sak för ca 5 år sedan.han lovade att inte göra så igen....han skyller på att de är hans kompisars grejer..då sa jag åt honom att han kan ta hand om det själv och jag inte ville se honom med den vännen nå mer. Nyss hittade jag på samma ställe nya testosteron flaskor och nå slags ampuller av nå slag.
    Hans humör tryter kraftigt och han har inge vidare humör normalt och jag vet hur agressiv han kan bli på dessa preparat.

Vad ska jag ta mig till??? Måste prata med honom ikväll men han kommer nog inte erkänna. Om inte annat så blir han förbannad som alla andra gånger. Han har adhd så de är redan svårt att diskutera med honom.

Vi har barn, kämpat hårt genom åren. Han har varit ett stort stöd till mig i en traumatisk upplevelse jag var med om. Jag vill ha råd om hur jag ska lösa situationen...

please...någon som har haft liknande problem?

• Svar på tråden anabola!!!Hjälp!
  • sensation

Haft...

den ända rådet jag kanske har är väl att om du inte accepterar det så säger du det och inga komprimisser. Den dagen era barn hittar det.. unga som tonåringar? Not good.

Agnes 051021 & Frallan BF 090813
  • Anonym (123)

Det där låter som en livsfarlig situation för dig att befinna dig i. Finns flera fall där män på anabola begått fruktansvärda brott... exempelvis mord osv. Du måste tänka på dig och barnet! Om jag var du skulle jag sticka tills han slutat.

• Anonym (meee)

sensation skrev 2008-12-19 20:21:47 följande:

Haft... den ända rådet jag kanske har är väl att om du inte accepterar det så säger du det och inga komprimisser. Den dagen era barn hittar det.. unga som tonåringar? Not good.
    inga tonåringar...men ändå! Ja du har helt rätt! Inga kompromisser! Orkar inte med sånt här en vecka före jul men vad ska man göra! Ska ta tjuren i horna i kväll när barnen sover men jag vet att det kommer att sluta i bråk..
  • Anonym (meee)

Anonym (123) skrev 2008-12-19 20:25:30 följande:

Det där låter som en livsfarlig situation för dig att befinna dig i. Finns flera fall där män på anabola begått fruktansvärda brott... exempelvis mord osv. Du måste tänka på dig och barnet! Om jag var du skulle jag sticka tills han slutat.
    Jag vet hur det är och att han har varit väldigt agressiv förrut, men det hade gått mycket mycket längre. Har tyvärr ingenstans att sticka, om ja skulle göra det så skulle han ändå komma efter...låter säkert helt sjukt men jag vet hur han är. Det blir 100 ggr värre då..
  • Anonym (123)

Kontakta kvinnojouren isåfall så hjälper de dig. För inte så länge sedan hörde jag ett radioprogram om det där och "experten" som pratade om män och anabola sa att kvinnor gör bäst i att lämna så fort som möjligt för det är väldigt farligt. Man ska heller inte tala om att man lämnar utan bara sticka. Även om det blir 100 ggr värre, så är det bättre än att det blir 1 miljon gånger värre och karln tar livet av dig. Tänk på ditt/dina barn, du är deras mamma och du måste ta hand om dig för deras skull om inte annat.

• Anonym (meee)

Anonym (123) skrev 2008-12-19 20:40:39 följande:

Kontakta kvinnojouren isåfall så hjälper de dig. För inte så länge sedan hörde jag ett radioprogram om det där och "experten" som pratade om män och anabola sa att kvinnor gör bäst i att lämna så fort som möjligt för det är väldigt farligt. Man ska heller inte tala om att man lämnar utan bara sticka. Även om det blir 100 ggr värre, så är det bättre än att det blir 1 miljon gånger värre och karln tar livet av dig. Tänk på ditt/dina barn, du är deras mamma och du måste ta hand om dig för deras skull om inte annat.
    du har rätt jag vet...men måste försöka ta diskussionen idag..om jag märker att de går över styr så avslutar jag den och...vet inte...men har inte modet att bara sticka till en kvinnojour..faktiskt.....om jag måste vara ärlig. Vill inte heller ställa till julen för barn o familj...
  • Anonym (123)

Försök ta diskussionen, blir han tokig så säg förlåt och att du har fel och han har rätt. Försök ha det fridfullt så gott det går över julen och stick sedan då. Så hade jag gjort iallafall. Vågar du utsätta dina barn för det här? Tänk om han skadar dem? Hur gamla är barnen? Var stark och modig för barnens skull...DU och barnen förtjänar mycket bättre än såhär, kom ihåg det.

Att vara modig är att göra något även om man är rädd, tänk på det.

• Anonym (en till)

Min exman körde anabola och alla tmöjligt crap, samtidigt som han humör i överigt inte var det bästa.

Allt sluta med att han fick sömnproblem, det lede till sömnmedicin och han gick i sömnen. han försökte kväva mej med en kudde en gång. han stod och KISSADE ner min vår dotters säng medans hon sov i den. Han Pratade om elaka saker i sömnen, och han blev allt mer aggresiv varje gång jag drog upp allt han gjort som han inte minns.

han blev ingen vacker mäniska av allt skit han fick i sej.. !!!

Nu är vi skilda!

• Anonym (123)

Var iallafall rädd om dig, hoppas det ordnar sig och att det inte händer dig eller dina barn något...

• Anonym (meee)

Anonym (123) skrev 2008-12-19 20:58:42 följande:

Var iallafall rädd om dig, hoppas det ordnar sig och att det inte händer dig eller dina barn något...
    tack!
  • Anonym (meee)

Anonym (en till) skrev 2008-12-19 20:56:06 följande:

Min exman körde anabola och alla tmöjligt crap, samtidigt som han humör i överigt inte var det bästa. Allt sluta med att han fick sömnproblem, det lede till sömnmedicin och han gick i sömnen. han försökte kväva mej med en kudde en gång. han stod och KISSADE ner min vår dotters säng medans hon sov i den. Han Pratade om elaka saker i sömnen, och han blev allt mer aggresiv varje gång jag drog upp allt han gjort som han inte minns. han blev ingen vacker mäniska av allt skit han fick i sej.. !!! Nu är vi skilda!
    Skilde du dig med honom när han gick på anabola?
  • Anonym (en till)

Ja! ringde kvinnorjouren då han stack en kniv i bordet för att skrämma mej.

• Anonym

Min sambo går på ryssfemmor ibland. Jag hatar det för att han blir så aggressiv och kan aldrig vara stilla. Han är så fruktansvärt jobbig när han går på det. Jobbigaste är väl att han är så lätt irriterad. Vet dock inte vad du ska göra.

• Anonym (en till)

Allt som harmed steorierd att göra och ibland även medicin kan och oftas förändrar människor. Det kan vara läskigt.. Om man är osäker på sin partner så bör man göra nått åt det. Speciellt om man har barn, för det kan påverka dom på ett ellre annat sätt. tabletter kan tappas på golven, humöret kan gå ut över barnet.. kan i princip hända vad som helst.

• Anonym (meee)

Tog diskussionen igår. Han hävdar att det är en kompis grejer! Jag sa att det skulle bort omgående och ifrågasatt även hans humör. Om det inte kom från anabolan så vart kommer det ifrån i såna fall... Han kunde inte svara på frågan. Men jag sa att om han inte skärper sig så kan vi fira julen tillsammans men sen är det slut mellan oss...då blev han livrädd (trodde han skulle bli vansinnig). Han sa att han skulle göra vad som helst för att de inte skulle bli så. Han erkände att han tagit en kur men det var ett tag sen och att han inte har fortsatt....samtidigt tror jag inte på ett ord vad han säger ang. anabola då han vet hur mycket jag är i mot detta!!!
    Jag får se hur de blir nu. Forsätter humöret o tryter tar jag mitt pick o pack o drar. Är såååå trött på detta!

Han blir sur över saker som att jag inte orkar göra han sällskap när han ska ut o röka på balkongen. då är hela kvällen förstörd. Men vgrar gå efter hans humör! Men kommer där i mot inte utmanna ödet.....

Hoppas ändå att de han säger stämmerför vi har ett väldigt långt förhållande bakom oss och gått igenom väldigt mycket tillsammmans. Och trots allt älskar jag honom. Men som sagt som jag sa till han igår..om du väljer stora muskler fram för din familj så får det vara!!!

• GammaHydroxyButyrat

Det du berättar är tragiskt. Jag kan fatta på ett sett att han smög med det eftersom du är emot det. Men att han ljuger dig rakt upp i ansiktet när du konfronterar han. Fy fan..

När ja tog anabola så smög ja också med det. Men när min dåvarande flickvän också hitta thai 5:or så kunde ja i alla fall erkänna..

Det e ju lite svårt att be honom ta ett urinprov.

Jag talar av egen erfarenhet, det finns väldigt väldigt sällan något som heter: "Tagit en kur".
    Jag kan ju säga att i regel börjar man inte med anabola-injectioner. Så du kan utgå från att kurat minst 2.
    Sen att han skulle "hålla" hans polares steroider...

Det innebär att han ljuger och jiddrar.

Förtroende är ju A och O i ett förhållande...

• Anonym (vet)

Jag vet hur det känns, är/har varit i samma situation!

• X small

Någon skrev han blev aggressiv och hade redan ett dåligt humör och där är problemet. Det är ca 30% som blir aggressiva jag tog steroider i 16 år och blev aldrig aggressiv man ska inte tro på allt media säger.

Men om någon är en av de få som blir det då ska man inte va med typen.

• Molly57

Mitt ex tog anabola, och mitt råd är sätt hårt mot hårt, tolerera inte användandet av detta, speciellt inte när ni har barn, be honom arbeta med sin självkänsla istället och den sitter inte i musklerna. Det är ingen myt att man blir aggressiv, möjligtvis märker inte han det själv/är i förnekelse, men de i en nära relation märker det absolut.

Svar på tråden anabola!!!Hjälp!