• Perry the Platypus

Skulle det här hjälpa svenska förlossningrädda kvinnor?

www.aftonbladet.se/webbtv/livsstil/halsa/article4037057.ab

På något vis tror jag inte det.

(¯`°?.¸ ღ♥ Se till att göra misstag så att du lär dig något av dem. ♥ღ¸.?°¯)
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-12-19 17:10
    *garvar häcken av mig*

Jag menar INTE bebisen med en fot i hjärnan utan filmen som kommer efter som handlar om ett taiwanesiskt förlossningssjukhus inrett helt med Hello Kitty-prylar.
  • Svar på tråden Skulle det här hjälpa svenska förlossningrädda kvinnor?
  • Rigmor Mortis

Jag får bara upp skitreklam från Systembolaget (det blir aldrig någon film, brukar ju bli det efter ett tag annars)

• siamusen

Hmmm...intressant tycker jag snarare. Fast varför skulle det göra till eller fran för förlossningsrâdda?

• Rigmor Mortis

Vilken sökväg är det från Aftonbladets förstasida? Jag får upp reklam från bolaget på alla tv-inslag :-/

• Perry the Platypus
    siamusen skrev 2008-12-19 17:04:15 följande:
    Hmmm...intressant tycker jag snarare. Fast varför skulle det göra till eller fran för förlossningsrâdda?
    Alltså, det är ju rätt charmigt med en massa rosa Hello Kitty-prylar överallt (inkl lakan och kuvöser ), men jag tänker samma sak: fungerar det verkligen som avdramatiserande rekvisita??
  • siamusen

EKJ76 skrev 2008-12-19 17:05:49 följande:

Vilken sökväg är det från Aftonbladets förstasida? Jag får upp reklam från bolaget på alla tv-inslag :-/
    Fick jag ocksa. Sen fick jag en fot i en tumör

Tycker det var rätt hâftigt faktiskt, men jag kanske kollar pa fel film?
  • Jennyrövardotter

Ha ha , synd att jag inte hade en hello kitty katt underförlossningen att titta på, för då hade den säkert känts mycket bättre, NOT!

• Airlee

Jag kom till "tumör i hjärna var en fot"!

Det skulle nog inte hjälpa någons förlossningsrädsla men jag förstår av tråden att det inte var det inslaget som menades...

• Perry the Platypus
    Jag letade förtvivlat. Det var en film som kom efter mirakelpojken Sam med et fot i hjärnan(!).
  • gutegirl
    man kanske måste pina sig igenom det inslaget först?
    TS har helt fel!! www.gutegirl.blogspot.com
  • Perry the Platypus
    Airlee skrev 2008-12-19 17:08:40 följande:
    Jag kom till "tumör i hjärna var en fot"! Det skulle nog inte hjälpa någons förlossningsrädsla men jag förstår av tråden att det inte var det inslaget som menades...
    *ASG*
  • siamusen
    Perry the Platypus skrev 2008-12-19 17:06:58 följande:
    Alltså, det är ju rätt charmigt med en massa rosa Hello Kitty-prylar överallt (inkl lakan och kuvöser ), men jag tänker samma sak: fungerar det verkligen som avdramatiserande rekvisita??
    Nu sag jag

Jo, det skulle vâl kunna funka tror jag. Det avdramatiserar ju lite och gör det mindre till ett sjukhus rent estetiskt. Proppen skulle nog föredra det, han som är sjuhusfobiker.
  • siamusen
    siamusen skrev 2008-12-19 17:11:23 följande:
    Nu sag jag Jo, det skulle vâl kunna funka tror jag. Det avdramatiserar ju lite och gör det mindre till ett sjukhus rent estetiskt. Proppen skulle nog föredra det, han som är sjuhusfobiker.Tror alltsa inte att det skulle funka innan men efter om du fattar. För själva förlossningen gör det knappast nagon skillnad.
  • Airlee

Haha, sött... Vet inte om det skulle bota någon skräck men visst ser det trevligt ut och det skadar ju aldrig.

• Perry the Platypus
    siamusen skrev 2008-12-19 17:12:40 följande:
    siamusen skrev 2008-12-19 17:11:23 följande: Tror alltsa inte att det skulle funka innan men efter om du fattar. För själva förlossningen gör det knappast nagon skillnad.
    Ja, du har kanske en poäng.

Själv var jag så rädd att jag fick beviljat snitt, men när väl forlossningen kom igång spontant oh jag tvingades föda vaginalt iallafall, så sket jag ganska blankt i hur det såg ut runt mig.
  • siamusen
    Perry the Platypus skrev 2008-12-19 17:14:32 följande:
    Ja, du har kanske en poäng. Själv var jag så rädd att jag fick beviljat snitt, men när väl forlossningen kom igång spontant oh jag tvingades föda vaginalt iallafall, så sket jag ganska blankt i hur det såg ut runt mig.
    Ja, det lâr man ju göra da, men efterat kanske det kan hjâlpa att neutralisera det lite kanske?
  • gutegirl

Jag tror att miljön betyder en del för hur man känner sig, ju mindre "sjukhus" desto bättre. Men kanske inte just Hello Kitty är rätt på ett svenskt sjukhus, kanske det passar bättre med typ dalahästar här heller nåt
    Jag gillar i alla fall idén, om kvinnorna där är nöjda och tycker att det varit bra och hjälpt dem så är ju det alldeles utmärkt.

TS har helt fel!! www.gutegirl.blogspot.com
Svar på tråden Skulle det här hjälpa svenska förlossningrädda kvinnor?