Hur liten?
En väninna till mig fick igår en mycket liten dotter på ynka 307 gram. Skulle vara skönt att höra om några barn här varit så små eller mindre och ändå klarat sig?
En väninna till mig fick igår en mycket liten dotter på ynka 307 gram. Skulle vara skönt att höra om några barn här varit så små eller mindre och ändå klarat sig?
oj, det var nog det minsta jag har hört. Vilken vecka är barnet fött?
min son vägde som minst 640 gram.. Han är född v. 24. Som jag har förstått så har det mer betydelse vilken vecka barnet är född än hur mycket den väger. Eftersom kroppen och lungorna ändå utvecklar sig och ett barn i v. 26 har större chans att klara sig bra än en i v. 23-24 även om de väger lika mycket när de föds.
Hejsan!
Jag har oxå en vän som fick en liten flicka på 307 gram i torsdags..lilla tjejen heter Clara och mamman camilla..pratar vi om samma? Iaf blir jag mycket oroad om hur LITEN hon är men bebisar är ju små mirakel så jag sitter här i halmstad och håller min knubbiga tumme att allt kommer gå bra.
Det måste vara fruktansvärt för din/min/vår gemensamma vän att se sitt barn så litet och skört..att finnas i ovissheten om hur det kommer att gå.
Hejsan. Vill bara lägga in detta och ge er hopp. Detta är också en mirakel tjej..
www.aftonbladet.se/wendela/barn/article481316.ab
vecka 25+5 föddes min.. 648g o 30 lång
Jag fick en tjej i v 22, vägde som minst 450 gram. Nu är hon 5 veckor och väger 638 gram. Vi har hittills klarat oss utan större komplikationer. Visst finns chansen att din väninnas barn kommer klara sig bra men riskerna är STORA. Jag hoppas verkligen det går bra för henne. Du får gärna berätta vidare för oss hur det går. Jag håller verkligen tummarna att det går bra för henne.
oj vaa pyttit ...
Har tänkt mkt på din väninna och undrar hur det har gått? Håller verkligen tummarna att den lilla klarar sig. Vill tipsa om en jätte bra hemsida där jag fått mkt stöd från:
http://hem.passagen.se/chtj/
Jag tänker på henne mycket också kan jag lova! Och än så länge går det bra, hörde nått senast på julafton. Hon kämpar på och hon har en bit kvar innan hon blir stor och stark men hon är en fighter, helt klart!
I vilken vecka är hon född?
Oj vad små vissa av barnen är. Själv fick jag en Siri på 930 g för inte ens en vecka sedan. Hon är visst inte riktigt så liten som jag trodde.