• Vardagslycka

Dags för äggdonation och behöver era erfarenheter

Hej,
    Har insett att klimateriet är ett faktum och att det är dags för nästa steg. Äggdonation.

Jag har idag bett min läkare om en remiss för äggdonation då jag nu blir 36 år så är det bråttom eftersom köerna verkar långa och gränsen är 38 år.

Någon som vet hur långa de normala landstingsköerna är?
    Finns någon privat klinik i Sverige där kön är kortare?
    Finns det någon klinik ute i världen som kan erbjuda ägg med nordiskt utseende?
    Någon som fått äggdonation i USA?
    Har någon fått tag på en okänd donator för korsdonation och förkortat köerna?

Alla era råd och förslag tas tacksamt emot!

Stor Kram till alla kämpare!

• Svar på tråden Dags för äggdonation och behöver era erfarenheter
  • mytrouble

O ja, det finns massa kliniker i hela Europa som kan erbjuda ljusa/skandinaviska donatorer. Min donator är blond och blåögd fast jag ska till Cypern Flört Kommer det dithän ska du inte behöva bege dig ända till USA - kostar väl 10 ggr så mycket och är verkar onödigt.
    Men börja du med landstinget och Sverige medans du har åldern inne - och andra här kan svara bättre på just den biten Glad Kram o lycka till!!

• Vardagslycka

Tack för dina råd. Vet du hur jag hittar alla kliniker på ett samlat ställe? Eller måste man leta runt en efter en?

Någon mer som kan ge mig tips och råd?

• ZXC

Tror inte du hittar ett ställe med alla kliniker samlade...
    Jag vill minnas att mitt första steg var att jag läste om Femmis och surfade in på deras sida. Nu hittar jag dock inga länkar där längre... Sedan finns ju villhabarn.com och BarnViaDonation. De har länksidor. Sedan kan man ju bara Googla och se vad man hittar!
    Nedan följer några tips:

www.ofrivilligtbarnlos.just.nu/
    www.ffob.se/index.php&Itemid=23
    www.barnviadonation.se/
    www.villhabarn.com/

Lycka till!
    ZXZX

• sosobaby

vet någon vad kostar det att få ägg&ivf i cypern?

• AZS

vet någon hur man hittar äggdonaton-kliniker cypern?

• Sleepingbeuty

GOGGLA TJEJER!!!
    Ni måste hitta den klinik som passar just er bäst!
    det är jobbigt och en massa mejl måste skickas.
    Men det tilhör och man lär sig en massa på vägen.

Vardagslycka: Hoppas du finner en kötid som är acceptabel.
    Annars så finns det många svenska privata kliniker i Sverige.
    Jag vet att skaffar man sig en egen donator så kan man komma snabbare fram i kön. Då de korsdonerar.

• spencer

Hej,

En vän till mig besökte en klinik på Kreta som hon rekommenderar varmt - allra helst som hon där lyckades och nu är lycklig mamma till en liten dotter. Samma priser på ett ungefär som på andra kliniker i Europa. Det enda som var lite krångligt var att få till flyg med kort varsel. Här kommer deras webbadress:

www.fertilitycrete.gr/index_en.htm

• Sleepingbeuty

Så du är vän med Pantern?
    Hälsa så gott från mig.Vi hade mycket kontakt innan hon fick sin dotter.

spencer skrev 2009-01-02 20:17:39 följande:
    Hej,En vän till mig besökte en klinik på Kreta som hon rekommenderar varmt - allra helst som hon där lyckades och nu är lycklig mamma till en liten dotter. Samma priser på ett ungefär som på andra kliniker i Europa. Det enda som var lite krångligt var att få till flyg med kort varsel. Här kommer deras webbadress:www.fertilitycrete.gr/index_en.htm
  • vargtass

Hej!

Står inför ÄD och eftersom min ålder just passerat 45 är det Europa som gäller. Har någon erfarenhet från Spanien? HAr de bra resultat`? Fungerar språket och övr kommunikation eller är det "struligt" där? St Petersburg? Har hört att det krånglar med VISA dit med kort varsel? Hur lång tid tar hela processen egentligen?

TAcksam för alla erfarenheter från utlandet och övriga tips och råd!
    Kram!

Svar på tråden Dags för äggdonation och behöver era erfarenheter