Hur framhäver jag mina blåa ögon???
Vad ska jag använda för färger om jag vill främhäva mina blåa ögon?
Vill gärna ha tips om smink mm..
Tack!
Vad ska jag använda för färger om jag vill främhäva mina blåa ögon?
Vill gärna ha tips om smink mm..
Tack!
puffar upp
du kan ha samma nyans på tröjan.. det brukar framhäva dom. smink för blåögda kan jag inget om...
Det beror ju lite på hur mörk du är i hår och hy, jag brukar använda bruna eller mörkt gröna ögonskuggor för att framhäva mina ögon.
De är ganska mörkt blå.
Använd inte blå nyanser bara
Brunt och lila, även grönt kan framhäva dem. Men lila är nog det allra bästa för att få dem riktigt blåa. Använd inte blått till ögonen när du har blå ögon.
Brun är en klassiker för att få ögonen mer blå, se bara upp med varma nyanser som kan få dig att se trött ut om du är ljus. De brukar vara bra på att hjälpa till i affärerna, så fråga!
Gult framhäver också blått.
När jag skulle köpa ögonskugga till min blåögda syster sa de grönt eller brunt. Jordfärger är också framhävande. Jag köpte en guld/grön. Superfint!
Min ögonfärg är ljust grå-blå och jag brukar använda Estee Lauders ögonskugga "Pure Color EyeShadow Duo" i färgen Venus 02 (aubergine-lila/ljust skär). Den framhäver verkligen blå ögonfärg. Ett hett tips!
Får se om den långa länken fungerar:
www.esteelauder.co.uk/templates/products/sp_shaded.tmpl&PRODUCT_ID=PROD150189
Guldbrun, dom ser jäteblåa ut då.
Aprikos, åt det oranga hållet. Jättefint till blå ögon. Iaf till mig som är blond.
Guldbrunt samt ljusgrå färg är det inget fel på....
brun-röd färg som ögonskugga, över och under, men dra först några drag med brun kajal under de undre fransarna. använd rouge färgen, den fägen är bra, o ögonen bli superblå.. :)
Varma färger. =)