Julkort - vanliga frimärken??
Kan man posta julkort med vanliga frimärken?
Vi har omkring 20 frimärken hängades på kylen, känns så onödigt att köpa julfrimärken..
Går det snabbare med julfrimärken eller?
Kan man posta julkort med vanliga frimärken?
Vi har omkring 20 frimärken hängades på kylen, känns så onödigt att köpa julfrimärken..
Går det snabbare med julfrimärken eller?
Oj, vilken dum fråga, kan och kan, det är väl klart man kan... men hinner dom fram i tid menar jag
risken är ju stor att posten inte tittar på frimärket utan vad det är för slags post. Fast de ska ju komma fram nästa dag med vanliga men de kan nog slinka med julposten i allafall. Julfrimärken går under b-post och tar 3 arbetsdagar
Visst kan du ha vanliga frimärken på julkort! Då ska de komma fram nästa dag, de går som "A-post". Julfrimärken är samma sak som "B-post" (eller ekonomibrev), tar alltså 2-3 dagar att komma fram.
Men kom ihåg att lägga dem på vanliga gula lådan, inte den röda som Posten brukar ställa fram nu till jul. Om du lägger de där kommer de förmodligen sorteras som B som alla andra julkort.
Jag skyller ifrån mig med att jag jobbade på åkeriet, hade bara hand om företagspaket och sånt
Det här med brev är inte min grej.
Men så bra, då ska jag posta med vanliga frimärken (sista datum för julfrimärken är ju imorrn ändå och då spelar det ju ingen roll om dom går med dom eller som vanliga brev )
haha här har de funnits så länge jag kan minnas. De har inte ens brytt sig om att göra nya röda lådor sen de ändrade designen på de andra. Så här har vi fortfarande röd låda av gamla modellen
haha nä det är likabra att de har de gamla för lite kul att minnas tillbaka hur de såg ut förr saknar den gamla lådan. De nya bulliga är inte lika fina.
ja det är ju inte lika lätt att sno brev. Var den gamla lådan full kunde man sticka in handen där och sno posten som låg högst upp. Inte för att jag gjorde det men det gick...