• MajaLinnéa

"Jag ska knulla dig i munnen, din jävla bög"

Min styvdotter går i ettan.
    Hon har en "pojkvän", som vi kan kalla för Emil.
    Vi pratar ibland om denne Emil, och igår när jag sa att det var läggdags, och att det är ju skola i morgon suckade hon och sa att hon tyckte det var lite jobbigt att gå dit.

Jag undrade ju varför, och hon svarade lite undvikande att "Emil säger dumma saker till mig".
    Jaha, vadå, undrade jag.
    Det ville hon inte säga, hon sa "det är fula ord som jag inte vill säga".
    Jag sa att det går bra att säga det till mig.

Och då sa hon att Emil och två killar till bara tjatar på henne om att KNULLA
    Och att en av killarna säger att han ska göra det i munnen!
    Och när hon säger att hon inte vill, så kallar de henne JÄVLA BÖG!

Alltså, dessa barn är SJU år

Vad gör man? Ska jag ta upp det med deras lärare?

• Svar på tråden "Jag ska knulla dig i munnen, din jävla bög"
  • pussgurkan86

ja jag tycker verkligen om att du ska ta upp det med läraren. Barn ska inte säga såna saker. dom är ju bara 7 år gamla.

• marjalena

Jag hade nog antingen pratat med läraren om det, tycker inte att det är ok att bete sig så. Eller så hade jag pratat direkt med de andra föräldrarna.

• viseversa

SJÄLVKLART ska du ta upp detta.Det är ju sjukt.Undrar vad dom barnen har lärt sig såna vidriga saker ifrån.

• Airlee

Men stackars liten! Kommer precis ihåg när jag var i samma ålder (kanske något år äldre) och ett gäng killar i klassen pratade om att de skulle "fånga" oss tjejer och "göra barn". Lite småkomiskt nu med tanke på hur lite de förmodligen visste vad de pratade om, men då var det fruktansvärt otäckt och jag hade ont i magen varje kväll innan skolan. Så ska man inte behöva ha det. Tycker absolut du ska prata med läraren!

Fint att ni har en sån bra relation att hon kunde säga det till dig.

• strojes

Ta upp det med läraren och kräv ett möte med läraren och föräldrarna till de barnen som sagt detta till din dotter.

• MajaLinnéa

viseversa skrev 2008-12-15 18:11:31 följande:

SJÄLVKLART ska du ta upp detta.Det är ju sjukt.Undrar vad dom barnen har lärt sig såna vidriga saker ifrån.
    Ja jag undrar med
    Klart att pojkarna inte fattar betydelsen av det de säger, det är ju rätt självklart när de kallar en tjej "jävla bög", men det är ju ändå hemskt.
  • strongenough

Oj, min första undran är om dessa killar ser detta hemma? På ett ställe jag praktiserade hade de samma problem men en tjej som sa detta. Hon hade nämligen sett sina föräldrar hemma.

Tycker med du borde ta upp detta med läraren så de i sin tur kan prata både med pojkarna och föräldrarna.

• PandaPrinsessa

Jag jobbar som lärare och jag hade helt klart velat få kännedom om detta. Jag hade velat prata om det både med de inblandade barnen och med hela klassen. Jag hade helt klart haft en diskussion om språkbruk och vad vissa ord betyder/innebär.

Nu har vi ett barn i himlen och ett på jorden...
  • Airlee
    strongenough skrev 2008-12-15 18:13:40 följande:
    Oj, min första undran är om dessa killar ser detta hemma? På ett ställe jag praktiserade hade de samma problem men en tjej som sa detta. Hon hade nämligen sett sina föräldrar hemma.
    Förhoppningsvis (om man nu kan säga så) kan det ju handla om att de tar efter vad äldre syskon/kompisar säger och sedan papegojar orden utan att riktigt förstå innebörden...
  • HannahE

Tänk på att din dotter inte får komma ikläm p.g.a pojkarna.
    Tycker inte att du ska prata med föräldrarna, vem vet vilka dom är.
    Det är lärarens uppgift att barnen trivs i sin klass och alltså lärarens uppgift att prata med pojkarnas föräldrar.

Svar på tråden "Jag ska knulla dig i munnen, din jävla bög"