• xxJessikaxx

Skrapning, ett måste?

Jag undrar óm man alltid måste skrapas efter ett missfall? Jag fick ett tidigt missfall denna månad i vecka 5 och är nu på femte dagen det blöder. Det är betydligt mindre blod som kommer men oroar mig nu för att skrapning är ett måste för att rensa ut "allt"?
    Fick ok av läkaren att se detta som en mens eftersom det var ett så tidigt mf och alltså påbörja en ny pergotime-behandling idag på dag 5, men tänk om det fortsätter blöda och håller i sig till det som då skall vara äl:en?
    Sist blödde jag i 10 dar tills jag fick tid för skrapning men väl där så sa de efter ingreppet att det nästan inte var ngt kvar där så en skrapning hade eg ej varit nödvändig.
    Det lär ju försvåra mina chanser att bli gravid antar jag om det är rester kvar där inne?

Nån som vet?

• Svar på tråden Skrapning, ett måste?
  • varfördåför

jag fick ma i vecka sju.. (men det hade inte varit något liv där inne på någon vecka då) jag blödde i ca sjudagar, som en vanlig mens och sedan var det över. ingen skrapning behövdes, det är väl om det inte slutar blöda. nu är jag gravid i vecka 15 så jag fick inga problem med sådant efter mitt ma!

be för att allt ska gå bra för min söta vän!
  • babblar på

Jag har flera mf runt v 7 och aldrig behövt skrapas . Oftast behöver man nog inte skrapas så tidigt. Man kan ju gå på en koll om man vill för att se att allt är ute. Kolla med läkaren

• xxJessikaxx

Tack hörni...
    Jag tror som er att det kanske kollas upp om man fortsätter blöda ett längre tag och det är ju redan mindre så jag kanske inte ska oroa mig i onödan. Har dock en skum känsla av ömhet, träningsvärk i magen, precis som om det vore ett öppet sår där inne, men det kanske också är normalt. Fick ju allt uppkollat senast i fredags så det borde ju inte va nåt konstigt.

och xylifon - stort grattis! Kul att det gått bra denna gång

Svar på tråden Skrapning, ett måste?