• chantii

En liten fråga,,,,varför äggdonation?

Jag undrar vad för sorts problem ni har som vill göra äggdonation? Har ni misslyckats med IVF/ICSI? OCh fått veta vad det är för fel på era ägg? Jag ska göra ICSI och blir lite orolig,,, eftersom inga av mina 6 ägg vart befruktatde!?
    Tack för svar

• Svar på tråden En liten fråga,,,,varför äggdonation?
  • Linisen

Hej Chantii

Vi som gör ÄD kan ha fel på flera saker.

Jag tex har kommit i ett för tidigt klimakterium och har för höga FSH värden vilket innebär att det antingen inte finns några ägg kvar eller också är de av alldeles för dålig kvalité.

Det finns de som har gått igenom cellgiftsbehandlingar och förstört sina äggstockar.

Fragile X och Turners syndrom är andra faktorer som spelar in om man kan få "egna" barn.

Men så länge du har ägg och du fortfarande kan stimulera fram behöver du inte vara orolig. IVF och dylikt har tyvärr aldrig varit ett alternativ för mig och erbjöds inte det heller pga av mina extremt dåliga värden. Men det känns snopet att vid 26 år vara en "tant".

Undrar du något mer får du gärna fråga så kan vi se om jag kan hjälpa dig
    Kram Linisen

• Big eyes

CHANTII- Har du fått någon förklaring till varför äggen inte blev befruktade??

• chantii

Hej!
    Nej, jag vet inte varför det inte blev nå befruktatde, men det dom sa var typ att " det är oförklarlit" Att vi helt enkelt inte passar??? Att det väldigt ovanligt att det blir så här, så därför ska vi göra ICSI om ca 2 veckor,,,

• pimpom

Det finns som sagt många olika orsaker till ÄD. Själv är ÄD mitt enda alternativ då jag har opererat bort äggledare och äggstockar på båda sidorna (Detta pga stor cystor so gjorde att äggledare vred sig och "dog").

• crcr

Jag har genomgått en ÄD för att jag har komit i förtidigtklimakterie.
    Började redan när jag var ca 28 år är nu 35 år.

• chantii

Hej crcr

Hur vet man att man kommitin i för tidigt klimakterie? Finns det tester för sånt?

• chantii

Hej Linisen
    tack för ditt svar,,,,,

Ja det är mycket som snurrar i huvudet inför ICSI,,,,, att det inte fungerar, att inget blir befruktat,,,

Men så du tror att chanserna är goda att ICSI lyckas för oss?
    Jag har svarat bra på hormonbehandligen första gången, och kör nu på för andra gången,,,,,,,man vill ju bara veta,,, NU, om det blir nå befruktning eller inte.

ojjj snurrigt brev det blev,,,
    Äggdonation,,, känns ju såå himla långt bort, tanken att behöva vänta kanske 4 år gör ju att man vill gräva ner sig.

Svar på tråden En liten fråga,,,,varför äggdonation?