• Hundtok

Beauceron, vad vet ni om rasen?

Skriv allt ni vet om rasen, inte sånt ni läst eller hört utan sånt ni varit med om och upplevt själva.

• Svar på tråden Beauceron, vad vet ni om rasen?
  • köttbullelydnad

Inte ett skit

• Hundtok

Men va fasen svarar du i denna tråden för då!!!!!

Det där har jag alltid velat skriva till nån men inte vågat förut.

köttbullelydnad skrev 2008-12-13 17:04:06 följande:
    Inte ett skit
  • köttbullelydnad

Hundtok skrev 2008-12-13 17:06:56 följande:

Men va fasen svarar du i denna tråden för då!!!!!Det där har jag alltid velat skriva till nån men inte vågat förut.
    Du frågade ju
  • Hundtok

I know.... Nehe.. ingen som vet nåt om min nya ras kärlek... är väl bara att gräva ner sig och ge upp....

Troligt...

Nu ska jag gå o äta fiskgratäng

kram kram

köttbullelydnad skrev 2008-12-13 17:08:53 följande:
    Hundtok skrev 2008-12-13 17:06:56 följande:
    Du frågade ju
  • köttbullelydnad

Hundtok skrev 2008-12-13 17:10:08 följande:

I know.... Nehe.. ingen som vet nåt om min nya ras kärlek... är väl bara att gräva ner sig och ge upp.... Troligt... Nu ska jag gå o äta fiskgratäng kram kram
    Ska höra med vår instruktör vad hon vet, hon brukar ha en jävla raskoll så länge det inte handlar om småhundar
  • Hundtok

Ja hör med henne. Nu suger jag i mig all info jag kan för att ta reda på om rasen överhuvudtaget passar mig. Så kul att lära sig om nya raser.

köttbullelydnad skrev 2008-12-13 17:12:19 följande:
    Hundtok skrev 2008-12-13 17:10:08 följande:
    Ska höra med vår instruktör vad hon vet, hon brukar ha en jävla raskoll så länge det inte handlar om småhundar
  • köttbullelydnad

Well, det enda jag fått reda på såhär långt är "kräver fast uppfostran, mycket stimulering/aktivering och en underbar, lättjobbad ras". Låter ju rätt okej

• Hundtok

Jag hatar ordet fast uppfostran... Va fan betyder det, behöver inte alla hundar det?

Explain please...

köttbullelydnad skrev 2008-12-13 20:39:09 följande:
    Well, det enda jag fått reda på såhär långt är "kräver fast uppfostran, mycket stimulering/aktivering och en underbar, lättjobbad ras". Låter ju rätt okej
  • köttbullelydnad

Hundtok skrev 2008-12-13 20:40:09 följande:

Jag hatar ordet fast uppfostran... Va fan betyder det, behöver inte alla hundar det?Explain please...
    Jooo, det är mitt intryck iaf, om man vill kunna leva tillsammans med den oavsett ras "Fast uppfostran" brukar väl för det mesta innebära att man ska vara väldigt konsekvent, veta vad man gör, vara en tydlig och bra ledare, etc?
Svar på tråden Beauceron, vad vet ni om rasen?