• Stirzaker

Fast telefoni + adsl. Vilken leverantör?

Hej på er!

Jag och min sambo har precis köpt hus med inflytt om en dryg vecka. Vi håller på och kollar på vilken leverantör vi ska välja för fast telefoni och adsl.

Det ska vara driftsäkert och billigt. Driftsäkerheten är förstås lite svår att kolla utan att ha provat, men vad vi kan se är Universal telecom billigast.

Någon här som har några tips att komma med? Erfarenheter av Universal Telecom?

• Svar på tråden Fast telefoni + adsl. Vilken leverantör?
  • Rocker

Jag har kört Bahnhof i flera år, riktigt nöjd

• Daniboy

Det beror på hur det ser ut i telestationen.
    Om tele2 har sin utrustning så kan du köra med deras bredband och ha optimaltelecom som telefoni operatör. klart den bästa kombinationen.
    Det har jag och det funkar kanon...

• 70 talspappa

Vi har bredband/bredbanstelefoni/bredbands-TV från Telia och tycker att det fungerar utmärkt.

• lingonben

Telefoni från bredbandsbolaget verkar ingen höjdare,
    jag känner 5 pers och alla har problem sen flera år.
    Den här annonserade "hjälpen" är mest reklam ..

Internet fungerar däremot utmärkt.

• Pior

Hej!

Vi har allting via telia, dvs telefon, internet + digital tv och måste säga tt allting fungerar jätte bra..det gick snabbt att få hem alla delarna, snabbt och enkelt att koppla in och så har det inte strulat någonting...inte ens nu idag när vi hade jordbävning här nere i skåne...=)

• Daniboy

jag rent tekniskt så är telia bäst men dom är ganska duktiga på att ja betalt bara för att dom har sån pass stor kundkrets. dom är snabba att leverera saker och åtgärda fel. men det är ju dom som äger telenätet och alla ndra leverantörer måste ju använda deras tekniker och dom teknikerna ska inte göra någon skillnad om det är telia eller något annat bolag som ger en arbets order, men det är ju skitsnack, dom prioriterar telias kunder först. Men jag är inte så mycket för statliga bolag så jag kommer aldrig att ta telia

• Stirzaker

Tack för tipsen!

Vi kör allt via telia. Det kanske blir några kronor dyrare men det känns stabilare på något sätt. Dessutom så tog vi deras erbjudande och får hemmabiosystemet! (Eftersom inget är gratis så betalar vi ju för det på något sätt via avgiften, men det känns som det är gratis i alla fall )

• Pior

Stirzaker//

Jo i och för sig så gör du ju det...men ett hemmabio system är ju aldrig fel...=)Hoppas det blir bra!

• elak

Vi har universal sedan 4 månader lite drygt. Precis i början hade vi problem med att det tillfälligt kopplade ner plötsligt, men efter påpekande till kundtjänst och någon manöver från deras sida så har det fungerat felfritt sedan dess. Det har inte lagt av en enda gång. I princip 100% driftsäkert för våran del alltså, och dessutom ett riktigt bra pris.

28mbit blev det dock inte, eftersom vi bor lite för långt från telestationen. Vi fick nöja oss med ca 14, men det är både snabbare och lägre pris än alternativen till adsl.

Svar på tråden Fast telefoni + adsl. Vilken leverantör?