• Lady Bling

Hur mycket skulle ni betala för en begagnad Reimaoverall?

Hur mycket skulle ni betala för en begagnad reimaoverall?

Funderar på att köpa en begagnad Reima tec overall, vet att dom är rätt dyra som nya, uppåt 2000 kr, men undrar vad som är rimligt att ge för en begagnad i fint skick (som inte är sliten eller hål, men ändå begagnad en säsong eller så).

Är det stor skillnad på årsmodeller från 1-2 år sen jämfört med i år?

• Svar på tråden Hur mycket skulle ni betala för en begagnad Reimaoverall?
  • lia76

En väninna till mej köpte en reimaoverall för 150:-
    Jätte bra skick var den i också.
    Lite lortig, men inga hål eller sliten.

Såg en massa reima tech overaller på en klädbytardag för någon månad sedan och de var inte dyra.
    Priset var under 300kr på alla.

Jag skulle inte ge flera hundra kr för en reima.
    under tusenlappen iallafall

• Miss Lau

Jag köpte en beg. som var i nyskick och aldrig tvättad för 400 kr. Och jag sålde sonens från förra vintern, i väldigt fint skick men använd en hel vinter, för 400 kr.

• modestyonly

Om man säljer i "rätt tid" på Tradera, brukar en riktigt fin kunna gå för 5-600, men det beror på modell osv! Ju äldre modell desto billigare!

Jag är egentligen snygg och smal, men idag är jag ledig!
  • Morbid Mistress

Ett tips är att kolla runt på barnbutiker, webshoppar etc. för många rear reima just nu. Babyland hade 50% på sina för ett tag sedan så vi fick tag på en helt ny för 500 (op, 1000kr)

Det som skrivs på Internet stannar på Internet
  • LitenIsa

Lånar tråden och ställer en fråga.

Har jag fattat rätt med att de tål torktummlare men inte torkskåp? Har en Reima tec modell Liro.

• LitenIsa

Kom just på att min är ju köpt begagnad så det är nog fjolårets modell (hade de samma färger förra året?) Har iallafall en sådan lila/rosa overall.

betalade förresten 400 för den och då fick vi både reima vantar samt mössa och halsduk till. Känns som ett bra köp förutom det där med torkskåpet...

• Morbid Mistress

fast jag kollade när jag köpte våran och när de går att tumla funkar även torkskåp.

Det som skrivs på Internet stannar på Internet
  • mandelblomma

köpte nyss en för 300kr i mycket fint skick.
    Skulle nog max ge 500kr för en begagnad, annars kan jag lika gärna köpa en ny.

• LitenIsa

Får ta och kolla i dotterns overall när jag hämtar henne på dagis. Finns det nån tvättsymbol för torkskåp?

Vet ju ialafall hur symbolen för torktumlare ser ut

• Lady Bling

Är 400 kr för mycket för en 2 år gammal reima tec-overall som "använts lite" en säsong och sen legat i garderoben ett år?

• Lady Bling

Måste ha svar snabbt eftersom jag skulle ringa upp en om 5 minuter som hade en annons med en sån overall, storlek 116.

• Tant Green

Jag sålde en knappt använd för ca 700 kr i höstas. För en som använts en hel vinter (men är i bra skick) skulle jag kanske ge 500 kr.

• ejja81

det är ba andrahandsvärde på dessa,,är ju superbra overaller så 400är ju helt ok pris om man vill ha en sådan bra overall som ändå är i fint skcik......

Svar på tråden Hur mycket skulle ni betala för en begagnad Reimaoverall?