skulle du använda 5dagar för "gammal" grädde?
Jag ska koka knäck och såg att gräddens "bäst före" gick ut för 5dagar sedan.... funderar på att ta den iallafall, för den har ju stått oöppnad i kylskåpet hela tiden, vad säger ni?
Jag ska koka knäck och såg att gräddens "bäst före" gick ut för 5dagar sedan.... funderar på att ta den iallafall, för den har ju stått oöppnad i kylskåpet hela tiden, vad säger ni?
Absolut inte... den är garanterat sur!!!!!!!!
Varför inte köpa ny?
Det beror på om den är dålig eller inte men det går ju inte att veta förrens du öppnat den? Har den inte "skurit" sig eller är sur så skulle jag använda den.
Grädde brukar bli helt tjock och klumpig snabbt efter utgånget datum, så nej det skulle jag inte gjort. Om du öppnar förpackningen så kanske du ser att den blivit sådan..
Blä, nej ...
lyssna på snappi81 öppna o se.dessutom ska den ju tillagas.
då måste ja åka in till affären å de e en bit... ska ta å öppna den å lukta å smaka lite försiktigt
Men om jag öppnade förpackningen och den både såg och smakade okej ut så skulle jag nog använt den. Men min erfarenhet säger mig att just grädde blir dåligt väldigt fort.
lite OT, men skulle ni använt 5-dagars gammal mjölk då, som inte är öppen givetvis..
öppna grädden och kolla om den är dålig, är den dålig eller om du är osäker så använd den inte.
Xgirl83 skrev 2008-12-10 14:14:26 följande: