• Anonym (ledsen.)

Fan vad jag är less på vara pank. Tips på extra jobb vid FP?

Jaha, så låg man på minus igen. *gråter*.
    Det är bara inse det här går inte, jag måste få in mer pengar på nåt sätt men hur. är mammaledig och har 2 små hemma så det är ju visa problem att jobba egentligen men jag har inget val. Kan ju inte gå minus jämnt och ha ont i magen för att jag inte får ihop det varenda månad. Vägrar tigga pengar av mannen är redan skyldig så mycket och kommer måsta låna till julklappar av honom.
    Fan, fan, fan. Har obetalt /skulderpengar och jag har inte nog på kontot, blir till att skämmas och fråga mamma om jag kan få vara skyldig dom det till barnbidraget kommer. Hur jag än gör kommer jag aldrig ikapp mina skulder.Gråter
    Är det någon som har  tips på hur jag ska kunna få in lite extra pengar?

• Svar på tråden Fan vad jag är less på vara pank. Tips på extra jobb vid FP?
  • Anonym (irriterad)

Till att börja med borde du ju prata med din sambo/make! Jag har verkligen noll förståelse för hur EN person i ett förhållande kan vara pank! Har ni familj tillsammans borde det vara en självklarhet att ni även delar ekonomin!

• Anonym

Ursäkta! Vadå låna av din man och vara skyldig honom?! Lever han loppan med sina pengar eller? Delar mna inte saker och ting om man är en familj??

• purskis

Jobba kvällar, är det ett alternativ? Jag har ett extrajobb på posten via en konsultfirma (typ monster eller poolia) där jag jobbar mellan kvart i sju och tio på kvällarna, perfekt extrajobb för en småbarnsförälder tycker jag!

Eller läs en distanskurs på universitetet så du kan få åtminstone halvt studiebidrag? Inte lån alltså, det blir ju bara att skjuta problemen på framtiden.. Kanske kan du hitta nån kurs som ger en skjuts för karriären?

• Anonym (ledsen.)
    purskis skrev 2008-12-10 12:41:34 följande:
    Jobba kvällar, är det ett alternativ? Jag har ett extrajobb på posten via en konsultfirma (typ monster eller poolia) där jag jobbar mellan kvart i sju och tio på kvällarna, perfekt extrajobb för en småbarnsförälder tycker jag!Eller läs en distanskurs på universitetet så du kan få åtminstone halvt studiebidrag? Inte lån alltså, det blir ju bara att skjuta problemen på framtiden.. Kanske kan du hitta nån kurs som ger en skjuts för karriären?
    Läsa har jag ibland funderat på men jag har tyvärr inte det som krävs för att plugga på universitetet. Har bara 2 årigt gymnasie och ingen gymnasie matte alls så det funkar tyvärr inte.
    Kvällsjobb är svårt då mannen jobbar skift och är borta kvällar 2 veckor av 4.
    Anonym (irriterad) skrev 2008-12-10 12:39:17 följande:
    Till att börja med borde du ju prata med din sambo/make! Jag har verkligen noll förståelse för hur EN person i ett förhållande kan vara pank! Har ni familj tillsammans borde det vara en självklarhet att ni även delar ekonomin!
    Anonym skrev 2008-12-10 12:39:24 följande:
    Ursäkta! Vadå låna av din man och vara skyldig honom?! Lever han loppan med sina pengar eller? Delar mna inte saker och ting om man är en familj??
    Vi har inte gemensam ekonomi och jag känner mig som en parasit om jag ska tigga pengar jämnt.
    Flyttade in i hans hus och det blev bara så av farten då och nu vet jag inte hur jag ska få nån ändring då han tycker att han jämnt är utan pengar då han får betala det mesta av räkningarna. Problemet är väl att han inte inser att det han betalar ändå inte i % är i närheten av vad jag gör med min lilla "lön".
Svar på tråden Fan vad jag är less på vara pank. Tips på extra jobb vid FP?