ngn som är sjukskriven för psykiska besv relaterad till förlossningsrädsla?
Är nu gravid igen. Abort är inget val. Trodde jag skulle kuna fixa det men nu orkar jag inte mer. Sover knappt, kan inte jobba som jag ska, gråter om ngn nämner ngt om magen i ren ångest för vad som ska komma...(stackars alla männsikor som möter mig på stan och grattulerar till magen när de möts av tårar...)
Vill inte vara gravid och vänta på en ny skräckförlossning. Vill ha barnet, vet ju hur underbar första barnet är men klarar verkligen inte att föda ett till barn. (lika rädd för snitt som vaginal)
Hur ska jag klara detta utan att få vara lite sjukskriven. Orkar ju inte med familjen jag har, inte mig själv inte jobbet. Gråter större delen av dagarna och det är ganska många veckor kvar.
Har självmant kopplat in min psykolog som jag hade vid depretionen, samt samma auroraBM men ångesten släpper inte.
Kan man bli sjukskriven om man har ångest för vad som komma skall? ngn som fått det beviljat? ngn som sökt men INTE fått? Undrar vad jag har för chanser. har en läkartid den 17/12 men vet inte ens hur jag ska stå ut med morgondagen....